Gå til innhold

Postkasse skrekk!


Joe's

Anbefalte innlegg

Jeg har skrevet litt her før, men vil ta en kort oppsummering av min sykdom. Jeg fikk panikk angst for ca. 3 år siden som igjen utviklet depresjoner. Nå er panikk angsten nesten borte men har til gjengjeld utviklet en dypere depresjon samt sporadisk dødsangst. Vel, en annen bi-effekt som kom da agsten var som værst, var apati og likegyldighet. Alle mine forpliktelser ble plutselig enorme hinder for meg. Og det gikk ikke lang tid før jeg fikk angst for å åpne post. Selvfølgelig resulterte det i store økonomiske problemer, som jeg fortsatt sliter med. Jeg har fortsatt post og telefon skrekk. Når telefonen ringer og det er ukjent eller ingen nummer, klarer jeg ikke svare.

Er det andre der ute som har post og telefon skrekk? Evt. har hatt det men klart å overvinne dem?

Jeg har enkelte dager da jeg er i storform. Da klarer jeg å svare på telefonen eller åpne brev. Dessverre er de dagene veldig skjeldne :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest uten signatur

Jeg har utviklet vegring for behandling av posten ja. Jeg kan åpne den, men orker ikke gjøre noe med den. Betale regningene, svre påhenvendelser osv.Det kom etter en depresjon. Og jeg som hele livet (er 50) har jobbet med regnskap og annet kontorarbeide.

Heldigvis har jeg en mann som kan ta det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lotus7

Jeg har det også, uten at jeg vet hvorfor.

Går sjeldent i posten, som resulterer i økonomiske problemer så klart.

Jeg var aldri slik før.

Det kom etter depresjonen.

Rart egentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Termamolitt

Jeg har utviklet vegring for behandling av posten ja. Jeg kan åpne den, men orker ikke gjøre noe med den. Betale regningene, svre påhenvendelser osv.Det kom etter en depresjon. Og jeg som hele livet (er 50) har jobbet med regnskap og annet kontorarbeide.

Heldigvis har jeg en mann som kan ta det.

Når det gjelder telefon angst, så har jeg det i stor grad. Tar heller ikke telefonen når det er ukjent eller jeg ikke kjenner nummeret. Verre blir det når telemarketing folk ringer automatisk opp hele dagen. Jeg har tidligere lidd av depresjon, og har gått på cipramil. Dette hjalp ikke. Tro det eller ei så er jeg blitt helt kvitt depresjonen ved å holde meg i god form, sykler eller jogger hver annen dag. Dette har dog ikke hjulpet på telefon angsten, men på min sosiale angst har det hjulpet en del.

Når det gjelder post angst så kan jeg si at jeg kjenner meg igjen, men er nok et stykke i fra din angst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sorry, that Nickname is reserved by another user

Når det gjelder telefon angst, så har jeg det i stor grad. Tar heller ikke telefonen når det er ukjent eller jeg ikke kjenner nummeret. Verre blir det når telemarketing folk ringer automatisk opp hele dagen. Jeg har tidligere lidd av depresjon, og har gått på cipramil. Dette hjalp ikke. Tro det eller ei så er jeg blitt helt kvitt depresjonen ved å holde meg i god form, sykler eller jogger hver annen dag. Dette har dog ikke hjulpet på telefon angsten, men på min sosiale angst har det hjulpet en del.

Når det gjelder post angst så kan jeg si at jeg kjenner meg igjen, men er nok et stykke i fra din angst.

Hvis du skjønner at det er telemarketing, så vil det sannsynligvis hjelpe å bare løfte røret av og legge på like fort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...