Saba1365380687 Skrevet 21. april 2004 Del Skrevet 21. april 2004 Jeg hadde svært tørre irriterte (røde) øyne når jeg skrev på datamaskin. Pga dette presset jeg øyelokkene (ufrivillig) sammen når jeg skrev. Jeg fikk etter hvert sterke smerter. Jeg fikk medisiner av øyelegen for allergi og bakterier. Da ble plutselig smertene kroniske, dvs de forsvant ikke lenger når jeg fjernet meg fra datamaskinen. Jeg kunne heller ikke åpne øyet skikkelig. Legen gav meg diagnosen lett konjunktivitt og tørre øyne, men påstod at jeg ikke skulle ha noen smerter. Jeg kunne ikke bruke øyedråper for tørre øyne, fordi øyne var så overømfintlige at de reagerte på absolutt alt som kom inn på dem. I ettertid har jeg skjønt at det er muskulaturen i nedre og øvre øyelokk som gir meg smertene fordi øyelokkene ”står i spenn” når jeg ikke klarer åpne dem helt. Jeg lurer på om det er sekundær blefarospasme jeg har hatt, siden jeg ikke klarte å åpne øyet helt ? Jeg har ingen blinkninger som ved essensiell blefarospasme. Jeg håper du ikke forteller meg at det er psykisk eller har noe med stress å gjøre at jeg ikke klarte åpne øynene, for det er jeg helt uenig i. Om du ikke kan bekrefte at jeg har hatt sekundær blefarospasme, kan du da si noe generelt om hva som er årsaken til at man får det og henvise meg til noe litteratur. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/144221-blefarospasme-pga-t%C3%B8rreirriterte-%C3%B8yne/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin Skrevet 22. april 2004 Del Skrevet 22. april 2004 øyelegen din bør kunne finne årsaken i ditt tilfelle. langvarig irritasjon kan gi muskelsammentrekninger. Dette kan være helt mekanisk, men det er kjent at det stresset som medfører kan øke problemet; en ond sirkel. Noen kan ha effekt av injekjon med Botox som hindrer den økte muskel-sammentrekningen. Ellers har jeg ikke andre tips på søk enn blepharospasme/Botox. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/144221-blefarospasme-pga-t%C3%B8rreirriterte-%C3%B8yne/#findComment-913046 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.