Gjest bcss Skrevet 21. april 2004 Skrevet 21. april 2004 Kan leger skrive ut medisiner til seg selv? Sykmelde seg selv kan de vel ikke? 0 Siter
nynne Skrevet 21. april 2004 Skrevet 21. april 2004 De skal vel gå til en kollega- skal de ikke? Hvertfall når det gjelder sykmelding. 0 Siter
Gjest Kakse Skrevet 21. april 2004 Skrevet 21. april 2004 De skal vel gå til en kollega- skal de ikke? Hvertfall når det gjelder sykmelding. Ingen som merker om han gjør det heller vel? 0 Siter
Tornerose Skrevet 21. april 2004 Skrevet 21. april 2004 Ingen som merker om han gjør det heller vel? Arbeidsgiver vil vel merke om sykemeldingen er signert av legen selv. 0 Siter
nynne Skrevet 21. april 2004 Skrevet 21. april 2004 Ingen som merker om han gjør det heller vel? Det synes jo både overfor arbeidsgiver og trygdekontor om han sykmelder seg selv. 0 Siter
Gjest økonom Skrevet 21. april 2004 Skrevet 21. april 2004 Medisin -ja, sykmelding - nei, så vidt jeg vet 0 Siter
Gjest papirtiger Skrevet 21. april 2004 Skrevet 21. april 2004 Medisin -ja, sykmelding - nei, så vidt jeg vet Ikke medisiner heller. 0 Siter
Gjest økonom Skrevet 22. april 2004 Skrevet 22. april 2004 Ikke medisiner heller. Er du helt sikker? Jeg kjenner en høyst seriøs lege som jeg mente å ha sett gjøre akkurat det. 0 Siter
Gjest papirtiger Skrevet 22. april 2004 Skrevet 22. april 2004 Er du helt sikker? Jeg kjenner en høyst seriøs lege som jeg mente å ha sett gjøre akkurat det. Helt sikker. 0 Siter
Gjest Uglemor Skrevet 22. april 2004 Skrevet 22. april 2004 Ingen av delene kan de gjøre selv, så vidt jeg vet. Hvis en lege gjør det, må han evt forfalske underskriften. Og det er jo svindel. 0 Siter
Gjest Rusle Skrevet 22. april 2004 Skrevet 22. april 2004 Ser at en del svarer at en lege ikke har rett til å skrive ut en resept til seg selv. Det høres da helt vanvittig ut. Legen er da ikke mindre kompetent til å behandle seg selv enn andre. 0 Siter
Gjest papirtiger Skrevet 22. april 2004 Skrevet 22. april 2004 Ser at en del svarer at en lege ikke har rett til å skrive ut en resept til seg selv. Det høres da helt vanvittig ut. Legen er da ikke mindre kompetent til å behandle seg selv enn andre. All behandling skal være objektivt, det vil den ikke være hvis pasient og lege er samme person. Grunnen til at leger ikke kan skrive ut resepter til seg selv, er faren for misbruk. 0 Siter
Gjest Rusle Skrevet 22. april 2004 Skrevet 22. april 2004 All behandling skal være objektivt, det vil den ikke være hvis pasient og lege er samme person. Grunnen til at leger ikke kan skrive ut resepter til seg selv, er faren for misbruk. All medisin kan vel ikke misbrukes? Hvis ikke en lege kan skrive ut f.eks. antibiotika til seg selv, virker det rart. 0 Siter
Gjest papirtiger Skrevet 22. april 2004 Skrevet 22. april 2004 All medisin kan vel ikke misbrukes? Hvis ikke en lege kan skrive ut f.eks. antibiotika til seg selv, virker det rart. Det er ikke vanskelig å få tak i medisin hvis man er lege, selv om man ikke kan skrive ut til seg selv. 0 Siter
Gjest Rusle Skrevet 22. april 2004 Skrevet 22. april 2004 Det er ikke vanskelig å få tak i medisin hvis man er lege, selv om man ikke kan skrive ut til seg selv. Nei, de har jo en koffert full av medisiner ;o) 0 Siter
Gjest økonom Skrevet 23. april 2004 Skrevet 23. april 2004 Helt sikker. Jeg hadde håpet at du henviste til en begrunnelse, en lov, forskrift, ..? Grunnen til at jeg var så sikker, var som sagt at jeg har sett det gjort. Men det er noen år siden, reglene kan være endret 0 Siter
Gjest papirtiger Skrevet 24. april 2004 Skrevet 24. april 2004 Jeg hadde håpet at du henviste til en begrunnelse, en lov, forskrift, ..? Grunnen til at jeg var så sikker, var som sagt at jeg har sett det gjort. Men det er noen år siden, reglene kan være endret Du finner sikkert noe på www.legeforeningen.no, men jeg orker ikke å lete det frem. 0 Siter
Gjest økonom Skrevet 25. april 2004 Skrevet 25. april 2004 Du finner sikkert noe på www.legeforeningen.no, men jeg orker ikke å lete det frem. Hei igjen, Nå har jeg spurt en lege. Svaret er: man kan ikke skrive ut resept på sitt eget navn. Men man kan skrive ut medisin til å dele ut i sin egen praksis. Særlig leger som jobber i legevakt deler ut mye gratis. I praksis betyr dette at leger kan skaffe seg medisiner til eget bruk, så lenge det ikke blir i store mengder. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.