Gå til innhold

Blodtr.med.- Migrenen forsvant

Anbefalte innlegg

TV 2 nyhetene fortalte om professor og nevrolog H. Schrader som fikk problemer med høyt blodtrykk, og oppdaget at Zestril-tablettene han tok mot høyt blodtrykk også fjernet migreneplagene.

Har du Rolf Salvesen hørt om dette og har du eventuelt flere opplysninger. Kan nesten ikke vente til mandag for å bestille time hos legen min. Jeg håper at dette kan være noe som kan hjelpe meg, og sikkert flere med meg.

Jeg har høyt blodtrykk og migrene (migreneanfallene kommer i menstruasjonsperioden). Går pr idag på blodtrykksmedisinen Physiotens 0,4 mg pr døgn. Har prøvd flere typer migrenemedisiner, men ingen har hjulpet meg noe særlig, har fått en del bivirkninger med "på kjøpet".

Gjett om jeg skal bestille tid hos legen og be om å få Zestriltablettene.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/14428-blodtrmed-migrenen-forsvant/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Rolf Salvesen, spesialist i nevrologi

Kjære calypso !

Forsøket med Zestril som forebyggende middel mot migrene har pågått ved Universitetet i Trondheim i noen år, og gav altså positivt resultat. Dvs at det var flere pasienter som fikk en betydelig anfallsreduksjon i gruppen som fikk Zestril enn i gruppen som fikk juksetabletter. Dette kan sikkert være verdt et forsøk også hos deg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...