Gå til innhold

Kviser på ryggen... HJELP!

Anbefalte innlegg

Gjest Sugerar

Jeg er ei jente på 23 som alltid har vært litt plaget med kviser i ansiktet. Det er ikke ekstremt, men det dukker opp tre-fire stk, spesielt når jeg har mensen.

Den siste måneden har jeg imidlertid fått ekstremt mange kviser/kviselignende byller på ryggen. Også på skuldrene og brystet, men det er spesielt skjemmende på ryggen. Det er faktisk slik at jeg kan merke fra i går til i dag at jeg har fått en hel del til bare på ett døgn.

Jeg er litt bekymret, for dette har kommet så plutselig. Tidligere har jeg aldri vært spesielt plaget med kviser andre steder på kroppen enn i ansiktet.

Hva kommer dette av?

Hvordan kan jeg bli kvitt dette?

Kan dette være symptom på en eller annen sykdom?

Jeg har også et par "sår" i ansiktet og i ørene som liksom aldri vil gro.

Æsj, er kjempebekymret nå jeg.

Hjelp meg noen!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/144310-kviser-p%C3%A5-ryggen-hjelp/
Del på andre sider

Fortsetter under...

tucker1365380546

Heisann

Når jeg leste innlegget ditt var det akkuratt som å lese om seg selv.Jeg har akkuratt fått samme problem som deg.Jeg har aldri hatt noe spesielle plager med kviser,bare et par rett før mensen.Men plutselig fikk jeg masse store byllelignende kviser på rygg skuldre og nakke.Det er et stort problem for meg så jeg gikk til min fastlege.Han bestillte time hos hudlege.Der fikk jeg tablettkur på 3 mnd og skinoren krem til å smøre på det utsatte området.Har gått på tablettene en måneds tid, men ser egentlig lite tegn til bedring.Kvisene er der enda.Men legen sier jeg må være tolmodig for å oppnå resultat.jeg får bare vente og se.Uansett,jeg lurer veldig på hvordan jeg bare plutselig kunne få kviser som jeg aldri har hatt før.Det hjalp iallfall å lese innlegget ditt og få vite at det ikke bare er meg som har dette problemet.

Skriv tilbake og fortell meg hvordan det går og om du har fått hjelp???

mvh tucker 23 år

Heisann

Når jeg leste innlegget ditt var det akkuratt som å lese om seg selv.Jeg har akkuratt fått samme problem som deg.Jeg har aldri hatt noe spesielle plager med kviser,bare et par rett før mensen.Men plutselig fikk jeg masse store byllelignende kviser på rygg skuldre og nakke.Det er et stort problem for meg så jeg gikk til min fastlege.Han bestillte time hos hudlege.Der fikk jeg tablettkur på 3 mnd og skinoren krem til å smøre på det utsatte området.Har gått på tablettene en måneds tid, men ser egentlig lite tegn til bedring.Kvisene er der enda.Men legen sier jeg må være tolmodig for å oppnå resultat.jeg får bare vente og se.Uansett,jeg lurer veldig på hvordan jeg bare plutselig kunne få kviser som jeg aldri har hatt før.Det hjalp iallfall å lese innlegget ditt og få vite at det ikke bare er meg som har dette problemet.

Skriv tilbake og fortell meg hvordan det går og om du har fått hjelp???

mvh tucker 23 år

Hei! Vil bare si til deg tucker, at jeg hadde også problemer med kviser i både ansikt og på ryggen og rundt ved brystet, og fikk en tre måneders tabl kur (tetracyclin tror jeg det var), i tillegg til skinoren og dalacin, og det tok nesten 2 mnd før jeg så veldig bedring. Kvisene og urenhetene som ligger i kroppen må komme ut før man kan få bedring.

Husker hudlegen sa til meg at det ble verre før jeg så bedringer.

Lykke til!

(Et lite tips...Skinoren'n kan gi litt tørr hud over lengre til, du burde bruke en god fuktighetskrem. )

• 1 måned senere...
Gjest Sugerar

Jeg har fått akkurat samme problemet, og det plager meg enormt! Særlig nå rett før badesesongen osv... Vet ikke helt hva jeg skal gjøre, men det blir bare værre ved å skure ryggen med f.eks sånn kornete dusjsåpe...

Jeg kjøpte en krem på apoteket som heter Brevoxyl. Den smører jeg på kvisene hver kveld, og vasker den bort om morgenen. Har merket at kvisene ikke er så hissige lenger, og med tiden tror jeg (håper jeg) de vil forsvinne... Skal til syden om to uker, og da MÅ de være borte! :-/

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...