Gå til innhold

Anbefalte innlegg

hei jeg er en jente på 29 som har vært syk i en treukers tid begynte med halsbettenelse, deretter bihulebetennelse og nå urinveisinfeksjon hva er det som skjer jeg har også hatt/fått store lymfekjertler på halsen som kom første dag jeg var syk. Antibiotikaen trimopetri el hva den heter som jeg nå går på har ikke akkurat funka for jeg har fortsatt vondt nedentil og er ferdig med kuren i dag.

Burde jeg gå til legen igjen for å få ny medisin? Er det bra å gå på så mye antibiotika som jeg nå har gjort ca tre uker nå.

Og hvorfor har jeg fått disse lymfekjertlene de er vonde og irriterer meg.Kan jeg bli kvitt dem med noen kur er det noe annet som gjør at de er der?

Har forøvrig ikke feber eller noe særlig vondt i ryggen men har vondt i hodet og nakken(men det kommer vel av lymfene)

Hva burde jeg be legen gjøre?

Håper noen tar seg tid til å svare

Vennlig hilsen sjuklingen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/14436-urinveisinfeksjon/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Jan Petter Høeg, Allmenpraktiserende Leg

Det kan være en tilfeldighet at du nå får flere infeksjoner etter hverandre,men jeg synes for det første at det bør gjøres en kontroll av hals/bihuler med halsprøve,evt.også fra nesen,samt en generell blodprøve for å sikkert kartlegge hva slags infeksjon du har.For det andre bør urinen settes til dyrkning hvis dette ikke er gjort,slik at man helt eksagt kan si hvilken type bakterie du har,og hvilket middel den skal behandles med.

Det kan også være aktuelt med en mer generell blodprøve hvor jernlagre etc.sjekkes for å vurdere om det er en underliggende årsak til disse infeksjonene.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/14436-urinveisinfeksjon/#findComment-70693
Del på andre sider

Det kan være en tilfeldighet at du nå får flere infeksjoner etter hverandre,men jeg synes for det første at det bør gjøres en kontroll av hals/bihuler med halsprøve,evt.også fra nesen,samt en generell blodprøve for å sikkert kartlegge hva slags infeksjon du har.For det andre bør urinen settes til dyrkning hvis dette ikke er gjort,slik at man helt eksagt kan si hvilken type bakterie du har,og hvilket middel den skal behandles med.

Det kan også være aktuelt med en mer generell blodprøve hvor jernlagre etc.sjekkes for å vurdere om det er en underliggende årsak til disse infeksjonene.

Takk for at du tok deg tid til å svare meg.

En annen ting som jeg nå sliter med er at jeg nå også er kjempekvalm nesten kaster opp og jeg er ikke gravid kommer det av urinveisinf.?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/14436-urinveisinfeksjon/#findComment-70777
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...