Gjest en tenråing Skrevet 5. januar 2001 Del Skrevet 5. januar 2001 jeg har problemer med å få magen til å "fungere".Det er ikke så ofte jeg kjenner at jeg må på do,men prøver å gå likevel.Tror jeg har fått en liten forstoppelse...i dag måtte jeg plutselig veldig på do,og når jeg må det og prøver å holde meg en liten stund,siden d ikke paser å gå på do akurat da,hender det at det kommer litt avføring i underbuksa.dette er kanskje fordi jeg går med g streng og det går litt opi rumpa,så når jeg setter meg på hug så..ja,du kjønner.dette synes jeg er litt ekkelt.men altså,jeg sliter også med oppblåst mage og mye luft i magen.når jeg sier oppblåst mage,er det selvfølgelig plagsomt nok i seg selv og gå rundt og se gravid ut,men det er også gansek ubehagelig. jeg får avogtil luftsmerter,det skjer når jeg ikke kan slippe ut luft for det blir litt "upassende" å gjøre der og da.og i det siste har jeg også hatt litt vondt i magen pga.dette.magesmrter,og det er ikke særlig "gøy".det kjennes ut som jeg har mensen,men jeg er ferdig med den for denne måneden. jeg er oppblåst hele tida,og får vondt i magen.jeg tror kanskje den dårlige fordøyelsen forverrer luft problemene i magen..jeg får ikke tilå gå skikkelig på do,liksom.det kommer avogtil bare små "biter" ut av meg,også får jeg ikke ut mer.jeg kjenner mer ubehag i magen etter ett sånnt dobesøk,og får mer oppblåst mage utover dagen etterspom jeg spiser osv.. jeg vil nesten ikke spise pga.dette problemer,men det må jeg.jeg blir nemlig veldig svimmerl og føler ubehag viss dt går en lang stund mellom hvert måltid.så jeg er ikke noen "slanker",altså. jeg har prøvd foskjellige ting som skal lndre luft i magen,men kan ikke se at detet har hjulpet! jeg lurer på om jeg bør gå til lege! og da er spørmsålene: er det dyrt?må mamma vite om det?jeg er ganske ung,men vil helst ikke fortelle henne noe enda. jeg lurer også på om du tror jeg kan ha fått en slags sykdom??har slitt med luft i magen problemet lenge!har hatt det med oppblåst mage i ca.ett år nå.kanskje lenegr,uten å ha lagt særlig merke til det. hva komemr legen til å gjøre?skal eg bare fortelle problemet,så stiller han/hun sprøsmål,eller hva?er det flaut å gå til lege å fortelle henne om dette?jeg vil så gjerne få vite hva jeg kan gjøre med dette problemet! jeg bekaler at dette innlegget ble ganske langt,har prøvd å legge inn innlegg om dette før,men får ikke ordentlige svar. kan en lege vere snill å svare meg på disse spørsmålene i teksten.da blir jeg glad....tror jeg. håper på svar...snart!!!!! hilsen fra ung tenåringsjente. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/14441-trenger-legesvarfort/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
odine Skrevet 5. januar 2001 Del Skrevet 5. januar 2001 hei tenråing Jeg er ingen lege men har selv problemer med magen har hatt det i 10 år nå.Du burde kontakte lege tror ikke du behøver si ifra til forledrene dine men hvorfor vil du ikke det .Det er bare godt å ha noen til å hjelpe og støtte deg.Mest sannsynlig har du nok irrtabel tarm høres sånn ut på plagene dine men du bør gå til lege og få det konstantert dette er ufarlig jeg har jo levd med det i 10år.Foreløpig har de ikke noen medisin el.l men jeg lever fortsatt i håpet at det vil komme for ubehagelig og vondt er det. Du burde også passe på å gå på do ofte selv om du kanskje ikke må for å slippe ut litt luft :-) Håper det ga deg litt svar og at du finner ut av det. vennlig hilsen Odine 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/14441-trenger-legesvarfort/#findComment-68897 Del på andre sider Flere delingsvalg…
odine Skrevet 5. januar 2001 Del Skrevet 5. januar 2001 hei tenråing Jeg er ingen lege men har selv problemer med magen har hatt det i 10 år nå.Du burde kontakte lege tror ikke du behøver si ifra til forledrene dine men hvorfor vil du ikke det .Det er bare godt å ha noen til å hjelpe og støtte deg.Mest sannsynlig har du nok irrtabel tarm høres sånn ut på plagene dine men du bør gå til lege og få det konstantert dette er ufarlig jeg har jo levd med det i 10år.Foreløpig har de ikke noen medisin el.l men jeg lever fortsatt i håpet at det vil komme for ubehagelig og vondt er det. Du burde også passe på å gå på do ofte selv om du kanskje ikke må for å slippe ut litt luft :-) Håper det ga deg litt svar og at du finner ut av det. vennlig hilsen Odine 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/14441-trenger-legesvarfort/#findComment-68898 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knut-Erik Ånensen, Allmennlege Skrevet 9. januar 2001 Del Skrevet 9. januar 2001 Til en tenåring Etter å ha lest innlegget ditt vil jeg anbefale at du oppsøker en lege. Jeg tror det er riktig at du får snakket ordentlig ut om dine mage- og avføringsproblemer, og nå etterhvert også appetitt- og spiseproblemer. Dessuten kan det gjøres nødvendige undersøkelser, bl.a. blodprøver. Det høres ikke ut til å være noen direkte alvorlig sykdom, men det må gjøres ytterligere undersøkelser! En undersøkelse hos lege koster normalt sett ca 150-200 kr. Du kan gå alene til lege, men det kan være greit å ha med mor som "moralsk støtte". 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/14441-trenger-legesvarfort/#findComment-70098 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.