Gå til innhold

Tredje selvmordsforsøk


Gjest ola_nordmann123

Anbefalte innlegg

Gjest ola_nordmann123

Hei. Jeg er en gutt på 20 år i en familie der mamma har prøvd å ta livet av seg for tredje gang. Hun har aldri hatt noen annen psykriatisk diagnose enn depresjon, men har store smerter som følge av en muskelsykdom.

Oppfølgingen etter disse selvmordsforsøkene har vært varierende, men hver gang har vi stått igjen med at det er hennes/vårt ansvar å få henne til terapi hos psykiateren, noe hun oftere og oftere dropper, og skylder på smerter og utmattelse. Hun sier også at hun ikke føler terapien hjelper da hun bare må snakke om gamle ting om igjen og om igjen uten å komme noen vei ifølge henne selv.

Etter siste forsøk sa hun at hun ikke kan love at dette var siste forsøk.

Har dere noen råd til hvordan vi kan sikre oss at hun får den hjelpen hun trenger? Hva har vi krav på? Har vi andre i familien krav på å få snakke med noen om dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest bare en

Hvis den behandleren hun har i dag ikke kan gi henne en terapiform hun er fornøyd med så bør hun absolutt bytte psykolog og terapiform til hun finner noe som kan hjelpe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som det kan være en sammenheng mellom hennes fysiske smerter og depresjon.

Hva om hun kom seg på smertemestringskurs, trening i oppvarmet basseng, psykomotorisk fysioterapi etc. Hvis ikke dette allerede er prøvd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes du burde ta deg en titt innom internettsiden: mentalhelse.no

Der er det mye bra stoff til deg og dine kjære. Det er også en gratis hjelpetelefon der du kan være anonym, det er skikelige folk som svarer. Mange av dem har selv vært der og er utdannet. Jeg tør ikke gi deg annet råd, men jeg håper du ringer dem på tlf: 81030030. Lykke til.

P.S: Ring dem for din egen del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tankefelt terapi. Vet ikke om det kan hjelpe men kjenner noen som har testet det og det fungerte.

Jeg hadde hvertfall prøvd det hadde det vært snakk om min mor.

Håper at alt løser seg!

Lykke til!

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...