Gå til innhold

Hva gjør psykiateren?


berbix

Anbefalte innlegg

Har endelig fått time hos psykiater, hva skjer første timen? Gjennomgår man en test for å diagnosere og vurdere medisinsk behandling, eller må man prate om alt som har skjedd (psykoterapi) mange ganger før en diagnose kan stilles og en avgjørele om hvilke medisiner som passer kan tas?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest alternativer

Det er vel som med fysiske sykdommer: det avhenger av den enkelte lege og av det førsteinntrykk legen får av hva du feiler.

Leger har litt sin personlige stil. Og noen lidelser kan virke rett-frem, andre kan trenge mer tid å utrede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bugge1365380662

Det første min psykiater gjorde var å lese opp for meg alt han hadde fått i henvisningen.For meg var det veldig tillitsskapende,og det var jo nettopp derfor han gjorde det også.Han hadde satt opp dobbelttime siden det var første gangen,og vi fikk tid til å gå igjennom et slags riss av livshistorien og sykehistorien min.Han stilte en del spørsmål,og det var han som stod for regien.Så spurte han om han kunne spørre noen spørsmål som kunne hjelpe ham å se angst og depresjonsnivået.Helt kurante spørsmål,og ordet test blir kanskje et litt for skremmende ord på det hele.Nå visste han at jeg skulle gå i terapi hos ham,og at jeg ikke var innom på en mer kortvarig basis. For meg var det allerede på den første timen en god opplevelse,og dem har jeg ærlig talt ikke hatt mange av før den tid. Håper av hele meg at det blir en fin opplevelse for deg også,og hvis ikke kan det godt gå seg til etter noen ganger.Lykke til.Fortell gjerne hvordan det går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...