Gå til innhold

gravid, bipolar 2, får ikke sove


Gjest oi

Anbefalte innlegg

Jeg har bipolar 2. Har sovet få timer pr natt siden juletider. Har en tung depressiv fase hver vinter. Brukte denne gangen Zeldox, med god effekt.

Men jeg sover aldri en hel natt. Er gravid i uke 27 nå...og utrolig sliten. Tar en Zeldox ca. en gang i uken og det er som å komme til himmelen når jeg våkner om morgenen. Av og til får jeg gråte på natten (så sliten), og da sovner jeg i ren utmattelse. Når jeg har sovet litt har jeg fine dager og lever et tilnærmet normalt liv med mann og barn.

Men jeg er nå så sliten...

Jeg har et stille og rolig liv. Har valgt bort yrkeskarriere for å holde meg i "vater".

Jeg ønsker meg bare litt mer søvn for å ha en viss kvalitet på hverdagen.

Hva sier du om Zeldox?

Av alt jeg har prøvd er den det beste både for maset i hodet og søvnen om natta.

Men så er det barnet i magen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest vårdeppa

Hvorfor tar du zeldox bare en gang i uken?? Den skal vanligvis tas hver dag ..helst to ganger om dagen. Jeg er og bipolar og den har hjulpet til å holde depresjonen i sjakk, men som sovemedisin virker den ikke særlig bra tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor tar du zeldox bare en gang i uken?? Den skal vanligvis tas hver dag ..helst to ganger om dagen. Jeg er og bipolar og den har hjulpet til å holde depresjonen i sjakk, men som sovemedisin virker den ikke særlig bra tror jeg.

Ut i fra innlegget mitt vil du fort lese at jeg har barn i magen. Når barnet er ute blir "andre boller". Jeg bruker Zeldox når jeg MÅ ha en hel natt for å overleve. Jeg har hatt denne lidelsen i noen år nå, og har prøvd ut mye forskjellig av medikamenter. Man lærer jo etterhvert hva som funker, ikke sant?

Men det som skiller oss to akkurat nå, er at jeg er gravid og trenger råd for den biten. Har tre store barn, så svangerskap er ikke nytt heller.

Ha en deilig dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pomona

Hei. Jeg lurer på om du ikke kan bruke vallergan for søvnproblemene dine. Sjekk med fastlegen. Mener at det skal være trygt for gravide å bruke. Men oppsøk lege snarest. Det er en stor påkjenning for deg å ikke få sove. Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...