Gå til innhold

problemer etter gallesteinsoperasjon

Anbefalte innlegg

Moren min har i lengre tid vært plaget med gallestein,og nå i mai ble hun operert for dette.

Da dette skjedde,så fikk hun ingen beskjed fra legen om hvordan hun f.eks måtte spise etter dette.Siden operasjonen,så har hun ikke blitt særlig bedre.Hun har masse magesmerter,hun har oppkast og diare og det er vondt å se henne på de dårlige dagene.Moren min blir 60 år nå,og er blitt en skygge av seg selv,og jeg er bekymret for henne.Det må sies at hun også har sykdommen crohn,men hun sier selv at smertene og plagene hun har er fra gallesteinen,for crohnsmertene sitter visstnok ett annet sted.

Må en som har blitt operert for gallestein gå på noen form for diett etter operasjonen?Hva slags mat må de holde seg unna,for det er kanskje maten som gjør at hun blir så dårlig?

Siden hun har så mye oppkast,så har hun tatt av seg ganske mange kilo,så hun har lite med krefter igjen nå.

Kan det være crohnen selv om hun mener det ikke er det?Hva slags resultater har man etter gallesteinsoprasjoner?Har legen noen gode rår til hva mamma bør gjøre??

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/14452-problemer-etter-gallesteinsoperasjon/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Knut-Erik Ånensen, Allmennlege

Til heidiro

Din mors mageproblemer er trolig av sammensatt karakter, og har delvis sammenheng med galleoperasjonen vil jeg anta.

Hennes Mb Crohn kan ha blitt forverret i denne forbindelse.

Her blir det vrient å komme med fornuftige forslag. Din mor bør etter min mening undersøkes påny hos legen sin, evt kan henvisning videre til sykehus ved stadig sviktende almentilstand og smerteproblematikk bli nødvendig.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...