Gjest – armen Skrevet 23. april 2004 Del Skrevet 23. april 2004 Hei! Jeg er en mann på 56 år som er plaget med en infernalsk kløe på armene. Mest på overarmene. Begge sider. Jeg har hatt dette i ca et års tid, men det har bare blitt værre. Kløen sitter dypt inne i huden ikke utenpå som vanlig kløe. Av og til kan den være veldig konsentrert på et lite punkt slik at jeg har måttet klype meg der får å dempe det. Det har også hendt at jeg har brukt tannpirker for på trykke i huden for å døyve kløen. Kløen er ikke konstant, men kan komme flere ganger for dagen på f.eks. på ene siden. Når det gir seg der kan det begynne på andre siden uten at det er noe system i det som jeg har funnet ut.Varigheten kan være alt fra en relativt kort stund til en time eller to. Det er ingen merker eller sår i huden uten de jeg selv lager ved å klype/klø meg. Etter inntens kløing hender det at jeg får blåmerke på armen. Jeg har hatt det før for ca 5-6 år siden. Var hos lege og fikk salve og fikk også lysbehandling uten at det hjalp noe. Da varte det ca 8 mnd. før det ga seg. Da hadde jeg forlengst sluttet med alt av medikamenter/behandling. Den eneste medisinen jeg bruker er Somac mot spiserørsbetennelse. Denne brukte jeg ikke for 5 år siden. Hva kan det være og hva kan hjelpe i mot kløa? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/144529-kl%C3%B8e-p%C3%A5-overarmer/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin Skrevet 27. april 2004 Del Skrevet 27. april 2004 Dette er jeg usikker på; særlig når du ikke har noen form for utslett. Synes uansett at du en periode skal bestrebe deg på ikke å klø eller irritere huden. Du kan også prøve vanlige antihistamin-tabletter; det kan dreie seg om en form for elveblest. Om det hele fortsetter synes jeg du skal få en ny vurdering hos hudlege. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/144529-kl%C3%B8e-p%C3%A5-overarmer/#findComment-916638 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.