Gå til innhold

NHD Variert kl. slett for morgendose Lamictal


Gjest Hildda

Anbefalte innlegg

Gjest Hildda

Jeg bruker Lamictal morgen og kveld, men da jeg har litt dårlig døgnrytme hender det at jeg ikke får tatt morgendosen til samme tid fra dag til dag.

Klokkeslettet jeg får tatt morgendosen kan variere fra 08.00 til 11.30 spiller dette noen rolle? Kveldsdosen tar jeg alltid kl. 20.00

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Med erfaringer fra jobb, tror jeg ikke du bør overstige de faste tidspunktene med mer enn to timer. Så da blir 11.30 litt i seneste laget når du tar kveldsmedisin kl. 20

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

Hvor bra må noe være for at det skal være godt nok?

Om du stort sett holder deg innen pluss/minus to timer og en gang eller to i uken tøyer det til 3,5 burde det likevel gå helt bra. I hvert fall langt bedre enn å ikke ta medisinen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest august283

Med erfaringer fra jobb, tror jeg ikke du bør overstige de faste tidspunktene med mer enn to timer. Så da blir 11.30 litt i seneste laget når du tar kveldsmedisin kl. 20

Hva er det som skjer om man varierer kl.slettet for mye, da? Jeg visste ikke at det var så nøye - har ikke hørt noe fra min psyk. Når bør en i så fall ta morgen- og kveldsdose?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det som skjer om man varierer kl.slettet for mye, da? Jeg visste ikke at det var så nøye - har ikke hørt noe fra min psyk. Når bør en i så fall ta morgen- og kveldsdose?

er som sagt ikke helt sikker. Men særlig epeleptikere er helt avhengige av faste tider. Det har vel stor betydning for at medikamentet ha sin virkning for deg, og ikke minst slik at det ikke blir for kort/lang tidsintervall mellom dosene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er som sagt ikke helt sikker. Men særlig epeleptikere er helt avhengige av faste tider. Det har vel stor betydning for at medikamentet ha sin virkning for deg, og ikke minst slik at det ikke blir for kort/lang tidsintervall mellom dosene.

kl åtte om morgenen og om kvelden er vel greie tidspunkter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...