Gå til innhold

NHD om sovemedisiner


sterksvak

Anbefalte innlegg

Jeg har gått på immovane i snart 1 mnd.

Har brukt dem mer eller mindre fast i et år, og i starten var det helt klart en virkning som skyldtes medisinen. Men nå virker det som om den virker kun når jeg får den ekle bismaken i munnen som disse vanligvis gir.

spørsmålet er: kan jeg ha mistet virkningen av tabilettenes kjemiske endring pga kroppens kompensatoriske responser, men ha fått en klassisk betinging i fh til smaken, slik at smaken trigger de rette hjernesystemene hos meg??? slik at det egentlig er nok å bare få noe som smaker like ufyselig ekkelt som tablettene gjør??? ellers blir jeg litt tung av dem dagen etterpå, og sliter med å lese til eksamen. kan det være noen andre som virker kortere slik at jeg ikke er så treg om morgenen, men samtidig får litt søvn, for uten sover jeg kanskje 1 time hver natt....??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei! Jeg tror ikke imovanen virker bare de gangene du kjenner den bitre smaken, selv om din opplevelse er slik. Og heller ikke at en smak av noe tilsvarende kan fremme en endret bevissthetstilstand og forklare det med klassisk betingning. Men man kan nok bli tilvennet i en viss grad, siden kroppen oftest fungerer slik ar den tilpasser seg endringer ganske greit. Dersom det er slik at du lider av for tidlig oppvåkning, bør du ta en større dose enn dersom du strever med innsovningen. Jeg har det første, og tar imovane 7.5 når det er krise. Merker godt at jeg blir "tung" dagen derpå. Slitsomt midt i eksamensperioden, ja. Men hva med å veksle litt på dosen, evt la være å ta den en dag, slik at du merker ordentlig virkningen når du så tar den neste dag? Mvh Kajsas sang

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...