Gå til innhold

Trøtt og klar


Litjsjøen

Anbefalte innlegg

Har vel ikke noe ensartet sykdom, men er forferdelig trøtt og klar,overskuddet er helt borte og dette har pågått i 2-3 år.Prøver å koble av men finner ikke ro ,og jeg som hadde tid til alt før og jobbet både seint og tidlig.Har mistet selvtilit og blitt litt nervøse av meg.etter hvert måltid er magen i ulage og må på WC fort og endetarmen er mye sår og med blødninger.Plages mer og mer med ryggen og stiveledd især om morgenen,har trøbbel med å bruke klosett papiret om morgenen.Har konstant litt smerte uten at jeg dermed er hjemme ifra arbeid,er 3 cm låghalt og jobber som rørlegger som medfører mye ubekvem arbeidstillinger.Alt dette medfører at det er fryktelig tungt å gå på arbeid,og jeg syns det blir bare verre og verre og humøret er blitt dårlig,og har bare lyst til å være hjemme og slappe av.Hvordan skal jeg komme ut av denne trenden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kizza1365380506

Kanskje du skal vurdere å skifte jobb, omskolering. Snakk med legen din. Hvordan det skjer er jeg ikke sikker på, men du kan sikkert få hjelp enten gjennom legen eller arbeidskontoret, trygdekontoret. Klart det vil gå ut over ryggen din at du går og sitter på huk så mye, du som er halt.

Det er lett å miste overskudd og initiativ når man sliter med ryggplager. Kanskje du også har utviklet fibromyalgi eller lignende.

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være du har en begynnende eller en langvarig mild eller moderat depresjon også. Depresjoner kan også lett slå seg ut i somatiske plager som vonde ledd osv. Du går jo ofte og spenner deg uten å vite det. En depresjon kan også lett bare føles som om en ikke orker så mye - uten at en er spesielt "deppa".

Å ta det du har skrevet her med til legen din burde være en god start. Det er jo greit å sjekke ut forskjellige svar på "spørsmålet" ditt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bugge1365380662

Kan det være mulig at du har ulcerøs kolitt? Er du sjekket for denne lidelsen? Dette har jeg ikke så mye greie på, men ta et søk på denne tarmlidelsen som i noen tilfeller også slår seg på leddene.Og har en rekke andre symptomer.Håper du finner ut av det? Med vennlig hilsen Bugge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje du skal vurdere å skifte jobb, omskolering. Snakk med legen din. Hvordan det skjer er jeg ikke sikker på, men du kan sikkert få hjelp enten gjennom legen eller arbeidskontoret, trygdekontoret. Klart det vil gå ut over ryggen din at du går og sitter på huk så mye, du som er halt.

Det er lett å miste overskudd og initiativ når man sliter med ryggplager. Kanskje du også har utviklet fibromyalgi eller lignende.

Mvh

Takker for svarene.Først til "finnen",nei jeg har ikke mailet med deg før.Etter å har lest litt forskjelige begynner jeg å tro at jeg rett og slett er overarbeidet og har blitt deprimert over å ha møtt veggen,plages derfor også av stramme skuldrer.Sover også dårlig da jeg har en del ondt i kroppen hvis jeg ligger for lenge.Skulle sikkert skiftet jobb da det er mye dårlige arbeidstillinger,og jeg har antagelig ikke kropp til det lenger,men det er jo ikke så enkelt.

Litjsjøen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...