Gå til innhold

NHD:Tok feil av zoloft og sovemed.....hva nå?


Jake1365380469

Anbefalte innlegg

Jake1365380469

Tar til vanlig efexor375 +25mg zoloft om morgenen.

Dette har fungertveldig bra, etter noen harde uker i oppstarten. Har brukt det en god stund nå. :)

I går kveld klarte jeg ta feil av zoloft og vallergan, altså tok jeg 50 mg zoloft.....

Noen timer etter kom magesmertene, og de sitter enda i. Mye uro også. Det er akkurat som da jeg begynte med zoloften. :(

Tok efexoren som vanlig i morges

Skal jeg bare følge den opprinnelige dosen f.o.m. imorgen tidl, og vente til det stabiliserer seg? For det gjør det vel?

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest tidligere zoloftbruker

Zoloft har en halveringstid på ca ett døgn. Dvs halvparten av det du tok skal være brutt ned allerede ett døgn etterpå, 3/4 etter to døgn osv. Dette betyr at alle doser man tar er så å si ute av kroppen ei uke etter inntak. (Hvis du ikke er blant de få % som bryter det ned langsommere)

Så hvis du hopper over 1-2 vanlige inntak skulle du i teorien være på skjema igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jake1365380469

Zoloft har en halveringstid på ca ett døgn. Dvs halvparten av det du tok skal være brutt ned allerede ett døgn etterpå, 3/4 etter to døgn osv. Dette betyr at alle doser man tar er så å si ute av kroppen ei uke etter inntak. (Hvis du ikke er blant de få % som bryter det ned langsommere)

Så hvis du hopper over 1-2 vanlige inntak skulle du i teorien være på skjema igjen.

takker for svar! :)

Det var kun igår jeg tok for mye, altså 25mg zoloft (korrekt dose - slik jeg skal) om morgenen, og 50 mg zoloft (som jeg trodde var vallergan) om kvelden.

Mener du at jeg IKKE skal ta den vanlige dosen, f.o.m. i morgen?

med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...