Gå til innhold

NHD:Glemte Orfiril på ferie. Hva skjer?


Cilien

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg reiste en uke på ferie til utlandet og selv om jeg hadde dobbeltsjekket utallige ganger, så klarte jeg å glemme å ta med meg Orfiril. (Jeg bruker 900 mg). Jeg hadde imidlertid med meg Cipramil, som jeg tar 50 mg av. Resultatet var altså at jeg ikke tok Orfiril på 7 dager.

Da jeg kom hjem begynte jeg rett på full dose igjen, da disse medisinene ikke gir meg noen bivirkninger.Dette gikk altså bra.

Men hvordan er virkningen av medisinen i kroppen min nå? Har jeg på en måte begynt helt på nytt? Er det farlig å slutte av så tvert i en uke og så begynne på ny dose igjen?

Jeg har gått på medisinen i ca 4 mnd. (på cipramil i 1 år)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Windsong

(obs jeg er ikke lege)

Tror ikke dette er farlig. Du kan kanskje ha opplevet noe bivirkninger av ikke å ha fått Orfirilen din?

Men dersom du ikke har merket noe nevneverdige bivirkninger av avbruddet, og av å begynne på samme dose igjen - ja så tror jeg du kan ta det helt med ro :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

Det er langt fra å anbefale at en slutter brått slik du gjorde.

Heldigvis gikk det bra denne gangen. Sannsynligvis fordi det kun var for en uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest uten signatur

Det er langt fra å anbefale at en slutter brått slik du gjorde.

Heldigvis gikk det bra denne gangen. Sannsynligvis fordi det kun var for en uke.

Men hva skal en gjøre hvis en drar på 2-3 ukers ferie og glemmer pillene da? Kan en ringe legen i Norge og be vedkommende sende en resept til et utelands apotek.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...