Gå til innhold

Finnes det hjelp?


Gjest Bekymret!

Anbefalte innlegg

Gjest Bekymret!

Hei, jeg er en gutt som er sammen med verdens beste jente. Vi har vært sammen i 3 år nå, og har det somregel supert sammen. Problemet er bare at hun har store psykiske problemer. Spesielt når hun ikke er sammen med meg. Hun blir utrolig deprimert, og sliter med livet. Hun mener selv at den enkleste løsningen på alt er selvmord (hun sier ikke det direkte, men etter 3 år vet jeg hva hun mener). Dette er utrolig hardt for meg, og jeg er kjempeengstelig iblandt for hva hun kan finne på når hun er alene. Problemet er at hun ser det negative i alt, alt er bare dritt liksom...blæ! Jeg er en person som absolutt ikke ser det på den måten, så det kan være hardt for meg å holde ut iblant. Hun er ikke dum på noen måte egentlig, men dette ødelegger også for skolegangen hennes, hun orker ikke lese, og er så ukonsentrert, så da ender det somregel opp med en ukes gråting før en eksamen, istedet for lesing. Og når hun da stryker er iallfall verden et fælt sted å være. Dette er så dumt, for med rette innstillingen hadde hun klart det uten problemer! Noen gnager tenker jeg at enten må hun få behandling, eller så må jeg få det for å kunne holde ut. Hun er en kjempebra jente, og jeg håper vi kan leve et lykkelig liv sammen! I 3 år har jeg nå prøvd å få henne til å søke hjelp hos legen, men hun har ikke villet gå, hun åpner seg ikke for andre, bare meg. Utad virker hun som en lykkelig gledespreder, men det er bare et skalkeskjul.

Nå har jeg endelig fått henne til å gå til legen, og om en stund skal hun ha en ny time der det er tid til å prate litt. Jeg skal være med henne dit, så jeg kan sørge for at alt kommer frem, slik at hun forhåpentligvis kan få hjelp av en psykolog. Spørsmålet mitt er egentlig om det er noe håp? Hjelper det faktisk å få behandling? Kan kjæresten min en dag se lyst på livet? Være glad tvers igjennom? Jeg håper virkelig det, for da har jeg den beste kjæresten i hele verden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kizza1365380506

Det er håp. Og det er store muligheter for at hun kan bli veldig bra. Med en eventuell riktig medisin og samtale terapi kan hun komme veldig langt. Det at du har fått henne til å gå til lege er en veldig god start.

Lykke til!

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

eller brukt HELE tiden til møter...

Ved min hovedarbeidsplass, akuttposten, bruker vi 30 min til møter hver dag (07.45 - 08.15). I denne tiden spiser pasientene frokost.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...