Gå til innhold

til NHD - om pustting/oppblåsthet


Gjest motisaz

Anbefalte innlegg

Gjest motisaz

Har lett for å bli oppblåst imagen, og føler også at jeg ikke får puste. Magen blir og så større, uten at det har noen sammenheng med om jeg har spist.

Det jeg lurer på er om dette kan være psykisk? Noen ganger kan det være nok å gå på do, eller f ut luft. Men når jeg blir oppblåst blir jeg ofte redd og orker ikke gjøre noe

Hvis jeg bøyer meg forover og trykker magen inn blir den flat igjen, men når jeg slipper ut pusten komme det ut en kul nederst i magen, kjennes ut som en muskel, men lurer på om det er egentlig at noe "skal ut" ?

dette ble vel surrete skrivi, men det bekymrer meg veldig.

når jeg ikke er oppblåst blir det nesten til at jeg går og er redd for at jeg plutselig skal blidet..det kan være så ille at jeg nesten ikke orker å stå oppreist eller gå..og blir fryktelig fort sliten og øler meg kreftesløs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

All luft som kommer ned i magen kommer dit ved at vi svelger den. Vanligvis skjer dette om vi har dårlige spise og drikkevaner og svelger luft når vi spiser hurtig.

Noe har også på nervøst grunnlag fått en uvane med at de svelger luft utenom måltider. Ofte er det personer som er litt stressa og oppkavede.

Prøv å observere deg selv. Legg merke til om du kan ha slike uvaner. Det kan ta noe tid å bli seg dette bevisst og greie å gjøre noe med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...