Gå til innhold

Forelsket og sjalu

Gjest jeg lovet deg aldri en rosenhage

Anbefalte innlegg

Jeg møtte en herlig mann for en stund siden. Vi var veldig forelsket de første ukene, men så kom en liten nedtur og vi prøvde å gjøre det slutt for to uker siden. Det holdt i to dager, da var vi i gang igjen. Han er separert, men jeg er skilt. Vi har ikke presentert hverandre for familie eller venner, og egentlig ikke hatt behov for det. Jeg har forstått at det er problematisk å avslutte hans ekteskap pga. eiendommer og familieforhold, men nå føler jeg at han vil holde forholdet skjult for å unngå konfrontasjoner med bl.a sine foreldre.

I går kveld fortalte han meg at han hadde hatt et forhold på si mens han var gift. Han fortalte at han var glad i kvinner. Han trengte ikke å ha sex med dem, det var nok å bare sitte å se på dem. Kvinner var fantastiske skapninger og det mest vakre som finnes osv. osv.

Her sitter jeg i kveld, og oppdager at jeg er oppover ørene forelsket i han og ikke minst jeg holder på å dø av sjalusi. Vi hadde en god samtale i går kveld om mye forskjellig. Jeg har mistanke om at han flørter ofte med andre kvinner, men egentlig tror jeg at det holder med det. Han er følelsesmenneske og innrømmer at han er veldig sårbar. Han kan gjerne flørte og sitte og se på andre kvinner, i hvert fall så lenge jeg ikke er sammen med han. Når vi er sammen sørger jeg for å holde han opptatt, men han er min og jeg vil ha han. Jeg kan ikke binde han, og jeg vil ikke ofre han hele min tid som jeg også må dele i mellom barn, jobb, venner og hobbier.

Det er ikke lett å gi meg råd, men kommentarer tar jeg imot. Jeg trenger ingen pekefingre, jeg har sluttet å legge merke til dem.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/144692-forelsket-og-sjalu/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du sier selv at du ikke kan binde han. Det har du helt rett i, du har også rett i at det å flørte med andre kvinner når du ikke er tilstede er ikke noe å bry seg om. Problemet ditt er at du er usikker på han, og det er naturlig i begynnelsen. Dere sammen må finne ut hva slags forhold dere vil ha. At dere hadde en god samtale i går er et godt tegn, da er dere på vei inn i en dypere fase av forholdet. Du må prøve å finne ut hans ønsker.

Det er lett å bli sjalu og miste fornuften. Du virker reflektert og fornuftig, og husk at sjalusi er en naturlig følelse. Det som ikke er riktig er å la følelsene styre handlingene.

Det er ikke lett å kommentere det at han er usikker i separasjonsfasen. Mange menn går ut med en gang for å finne seg en ny, uten å bli ferdig med noen ting. Det at han blir forelsket i deg kan dytte på han å bli ferdig, men du må gi han tid også. Foreldrene hans kan være gamle og syke og av den generasjonen som ikke aksepterer skilsmisse, da er han i en vanskelig situasjon.

Uansett, du er forelsket og kjærligheten er den sterkeste kraften i hele verden. Sats og prøv å vinne. Lykke til.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/144692-forelsket-og-sjalu/#findComment-915134
Del på andre sider

Du sier selv at du ikke kan binde han. Det har du helt rett i, du har også rett i at det å flørte med andre kvinner når du ikke er tilstede er ikke noe å bry seg om. Problemet ditt er at du er usikker på han, og det er naturlig i begynnelsen. Dere sammen må finne ut hva slags forhold dere vil ha. At dere hadde en god samtale i går er et godt tegn, da er dere på vei inn i en dypere fase av forholdet. Du må prøve å finne ut hans ønsker.

Det er lett å bli sjalu og miste fornuften. Du virker reflektert og fornuftig, og husk at sjalusi er en naturlig følelse. Det som ikke er riktig er å la følelsene styre handlingene.

Det er ikke lett å kommentere det at han er usikker i separasjonsfasen. Mange menn går ut med en gang for å finne seg en ny, uten å bli ferdig med noen ting. Det at han blir forelsket i deg kan dytte på han å bli ferdig, men du må gi han tid også. Foreldrene hans kan være gamle og syke og av den generasjonen som ikke aksepterer skilsmisse, da er han i en vanskelig situasjon.

Uansett, du er forelsket og kjærligheten er den sterkeste kraften i hele verden. Sats og prøv å vinne. Lykke til.

Takk for et fornuftig svar.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/144692-forelsket-og-sjalu/#findComment-915200
Del på andre sider

"Når vi er sammen sørger jeg for å holde han opptatt, men han er min og jeg vil ha han. Jeg kan ikke binde han, og jeg vil ikke ofre han hele min tid som jeg også må dele i mellom barn, jobb, venner og hobbier."

Synes å se en diskrepans mellom hva du faktisk ønsker å gjøre, og hva du gjør. Du ønsker ikke å binde ham, men du gjør det nå. Det er vel relativt normalt å være usikker i starten på et forhold, før man blir kjent, blir trygge på hverandre.

Prøv å gi litt slipp nå. Vær trygg på at du fortjener denne mannen, og at han fortjener deg. Pass på at du ikke setter deg fast i det være-i-nærheten-av-ham-hele-tiden-når-vi-er-ute - mønsteret, siden det har grunnlag i sjalusi.

Lykke til med forholdet!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/144692-forelsket-og-sjalu/#findComment-915215
Del på andre sider

"Når vi er sammen sørger jeg for å holde han opptatt, men han er min og jeg vil ha han. Jeg kan ikke binde han, og jeg vil ikke ofre han hele min tid som jeg også må dele i mellom barn, jobb, venner og hobbier."

Synes å se en diskrepans mellom hva du faktisk ønsker å gjøre, og hva du gjør. Du ønsker ikke å binde ham, men du gjør det nå. Det er vel relativt normalt å være usikker i starten på et forhold, før man blir kjent, blir trygge på hverandre.

Prøv å gi litt slipp nå. Vær trygg på at du fortjener denne mannen, og at han fortjener deg. Pass på at du ikke setter deg fast i det være-i-nærheten-av-ham-hele-tiden-når-vi-er-ute - mønsteret, siden det har grunnlag i sjalusi.

Lykke til med forholdet!

'være-i-nærheten-av-ham-hele-tiden-når-vi-er-ute - mønsteret',

Vi har vært veldig lite ute siden vi ble kjent, og det var ikke det jeg siktet til. Har ikke sett han flørte med andre, det var han som fortalte det selv. Jeg har god tid, og har tenkt å bruke den. Vi er veldig fysisk opptatt av hverandre, men jeg skulle ønske at han kunne fortelle meg at han savner smilet mitt, samtalene våre, øynene mine osv. istedenfor å bare si at han har lyst på meg og at han savner hele meg. Jeg vet at menn tenker annerledes enn kvinner, men........likevel........sukk

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/144692-forelsket-og-sjalu/#findComment-915235
Del på andre sider

'være-i-nærheten-av-ham-hele-tiden-når-vi-er-ute - mønsteret',

Vi har vært veldig lite ute siden vi ble kjent, og det var ikke det jeg siktet til. Har ikke sett han flørte med andre, det var han som fortalte det selv. Jeg har god tid, og har tenkt å bruke den. Vi er veldig fysisk opptatt av hverandre, men jeg skulle ønske at han kunne fortelle meg at han savner smilet mitt, samtalene våre, øynene mine osv. istedenfor å bare si at han har lyst på meg og at han savner hele meg. Jeg vet at menn tenker annerledes enn kvinner, men........likevel........sukk

Åja... skjønner hva du mener... :)

Mange er misfornøyd/ikke helt tilfreds i et forhold - ikke fordi forholdet i seg selv ikke er godt - men fordi det ikke lever opp til de forventningene man har hatt på forhånd.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/144692-forelsket-og-sjalu/#findComment-915236
Del på andre sider

Annonse

Åja... skjønner hva du mener... :)

Mange er misfornøyd/ikke helt tilfreds i et forhold - ikke fordi forholdet i seg selv ikke er godt - men fordi det ikke lever opp til de forventningene man har hatt på forhånd.

Fokuser på det gode som faktisk er der.

Gi noen klare hint om hvilken oppmerksomhet du liker. Forandrer han seg ikke, så aksepter det.

Slik tenker iallefall...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/144692-forelsket-og-sjalu/#findComment-915237
Del på andre sider

Gjest engel (har med kake, vin, og litt eddik)

Røde lamper blinker, spør du meg!

Du ble kjempeforelsket igjen, ETTER at han hadde fortalt om sin fascinasjon for kvinner osv. Forelsket OG sjalu. Klart han får deg på knærne, når du vet at andre kvinner svever rundt i tankene hans ...

Sorry, men han høres ikke ut som en mann jeg ville stolt på. Selv om tiltrekkingen er uutholdelig, må man av og til gjøre seg sterk (og fornuftig) hvis man vil ha en mann det er verdt å satse på

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/144692-forelsket-og-sjalu/#findComment-915656
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...