Gå til innhold

Hindre innsyn, stuevindu.

Anbefalte innlegg

Vi vurderer å kjøpe en bolig med gangsti og naboer på alle kanter, spesielt i stua får en mesten inntrykk av at gangveien til de andre husene går helt oppi vinduet.

Jeg liker å bo luftig, og ha litt privatliv, men av hensyn til nærhet til skole o.a. vurderer vi altså å flytte til en bolig med fint lite privatliv...føles nesten som å sitte på utstilling i sin egen stue.

Nå lurer jeg på om det finnes noe man kan sette på vinduene som hindrer innsyn, men ikke stenger for utsyn.

Synes det ser så trist ut når de fleste som bor sånn har tykke gardiner trukket for dag og natt...har ikke lyst til å bo i en hule, heller... =^)

Noen som vet?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/144738-hindre-innsyn-stuevindu/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest engel (har med kake, vin, og litt eddik)

Ville ikke kjøpt den! Men du kan jo bruke 'stores', sånne tynne hvite gjennomsiktige. Om dagen funker de - ser ut, men ikke inn. Triste greier, synes nå jeg....

Ellers: hvis du har mye planter eller dilldall, er det vel det folk ser på, og ikke på deg inni leiligheten...

På jobben har vi vinduer som hindrer innsyn, men når vi ser ut ser de helt normale ut. Antar det er spesialvinduer, så da må du trolig skifte vinduene. De vi har er 30 år gamle, så jeg vet ikke hva som brukes i dag.

Går an å lime en film på vinduet, det gjøres i kontorer, legekontorer fx. Men det passer kanskje ike så gått sånn i heimen??

Annonse

Gjest Pricilla

Vi bor på bakkeplan og har tre store vinduer i stua. Folk som går forbi kan titte inn. Vi har mørke gardiner som dekker litt asv vinduet, og liftgardiner over halve vinduet i lys lin. Er kjempefint, men folk kan allikevel titte inn, men det er ikke så åpent. Nå sitter vi mest i tv-stua og da, der kan ingen glane inn. er heller ikke så mange som går forbi stuevinduene, men skjønner godt hva du mener med å sitte på utstilling - var ganske fælt før vi fikk opp gardiner og liftgardiner..

Vi bor på bakkeplan og har tre store vinduer i stua. Folk som går forbi kan titte inn. Vi har mørke gardiner som dekker litt asv vinduet, og liftgardiner over halve vinduet i lys lin. Er kjempefint, men folk kan allikevel titte inn, men det er ikke så åpent. Nå sitter vi mest i tv-stua og da, der kan ingen glane inn. er heller ikke så mange som går forbi stuevinduene, men skjønner godt hva du mener med å sitte på utstilling - var ganske fælt før vi fikk opp gardiner og liftgardiner..

dekker liftgardinene den nederste delen av vinduet, eller den øverste?

Vi har et eldre ektepar som naboer og de gjør ikke annet enn å stå på sin takoverbygde veranda å stirre gjennom stuevinduet vårt.

Vi ble så lei til slutt at vi kjøpte trepersienner og har de nedtrekt hele tiden,tar vi dem opp en dag så kan vi være sikkre på at vi nesten har besøk.

Øverste, så man kan titte inn hvis man virkelig glaner, men man ser ikke så mye med bare et øyekast. Er kjempefint innenifra også.

sikkert lekkert.... men tar det ikke mye lys, da? Hmm.. jeg er så glad i lys, jeg, skjønner du.. OG i kontakten mellom ute og inne. Så jeg hadde ikke kjøpt den boligen det var snakk om. Må kunne ferdes fritt innendørs, danse/kline/gjøre hva man vil uten tanke på at man blir 'sett'...

Annonse

Dere skal ikke vurdere en annen bolig i steden da?

Det er nok viktig at dere tenker fremover på mange situasjoner som er vanlige i et hjem...og som dere på en måte vil komme til å dele med "hele verden" når huset er slik du beskriver det.

Det er nok noen fine måter å få dekket til vinduet på...men hva med følelsen av at det er folk rundt dere hele tiden...vil du orke det?

Å lufte på sommeren..."alle" kan høre hva dere prater om...

Tenk for all del nøye gjennom ting slik at du ikke sitter og misstrives i et hus dere eier og ikke leier...

Lykke til.

Gjest Pricilla

sikkert lekkert.... men tar det ikke mye lys, da? Hmm.. jeg er så glad i lys, jeg, skjønner du.. OG i kontakten mellom ute og inne. Så jeg hadde ikke kjøpt den boligen det var snakk om. Må kunne ferdes fritt innendørs, danse/kline/gjøre hva man vil uten tanke på at man blir 'sett'...

Det er bare en vanesak.. Hvis folk har lyst til å glane på meg mens jeg står og rocker og lager middag, eller kliner med sambis - så vær så god! ; ) Men kan ikke gå rundt i undertøy da..

Men vi holder oss som sagt stort sett i tv-stua om kveldene. Bare hvis vi har besøk vi sitter i stua. Nå har ikke vi kjøpt heller da, ville nok ikke kjøpt på bakkaplan jeg heller.

Det er bare en vanesak.. Hvis folk har lyst til å glane på meg mens jeg står og rocker og lager middag, eller kliner med sambis - så vær så god! ; ) Men kan ikke gå rundt i undertøy da..

Men vi holder oss som sagt stort sett i tv-stua om kveldene. Bare hvis vi har besøk vi sitter i stua. Nå har ikke vi kjøpt heller da, ville nok ikke kjøpt på bakkaplan jeg heller.

det er nettopp det: du kan ikke gå rundt i undertøy. Ihverfall ikke naken. Så da er du liksom hele tiden bevisst på "de der ute".

Det er så herlig å slippe akkurat det i sitt eget hjem. Selv snur jeg meg med ryggen mot vinduet når jeg tar på bh.

Titter ut først, for å se om det er noen, hvis jeg må hente noe når jeg kommer fra dusjen.. og 'tar sjansen' - det er i 2.etasje :-p

Gjest persienna

Vi har et eldre ektepar som naboer og de gjør ikke annet enn å stå på sin takoverbygde veranda å stirre gjennom stuevinduet vårt.

Vi ble så lei til slutt at vi kjøpte trepersienner og har de nedtrekt hele tiden,tar vi dem opp en dag så kan vi være sikkre på at vi nesten har besøk.

Det er to veier å "vri" persiennen, den ene veien er det innsyn ovendefra, den andre veien er det innsyn nedenefra, har du de på midten ser man rett inn likevel (hvertfall om kvelden) og man kunne like godt klare seg uten. Finn ut hvilken "vei" persiennen din skal stå, så får du inn litt lys også :o)

Det er to veier å "vri" persiennen, den ene veien er det innsyn ovendefra, den andre veien er det innsyn nedenefra, har du de på midten ser man rett inn likevel (hvertfall om kvelden) og man kunne like godt klare seg uten. Finn ut hvilken "vei" persiennen din skal stå, så får du inn litt lys også :o)

Da har du dårlige persienner ja.Vi ser ingenting gjennom persiennene våre.Det er kun i tv kroken at vi har persienner.vi har flere vinduer så lys har vi ikke mangel på.(:

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...