Gå til innhold

Efexor og bivirkninger


avidi

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg er kvinne 42 år som nettopp har begynt på Efexor 75 mg pr.dag p.g.a depresjon/angst. Jeg blir så kvalm av pillene og får skjelvinger i kroppen. Er dette noe som vil gi seg etterhvert eller er det noe jeg må leve med? Fant ut i helgen at en øl kombinert med Efexor absolutt ikke var smart, jeg ble helt susete i hodet. Bør jeg være læ være å nyte 1-2 glass vin eller øl når jeg går på denne medisinen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Karene

Jeg bruker samme dose som deg og kjenner ingenting til bivirkninger. Har brukt efexor i 2.5 mnd. Tar medisinen til middagen. Det er viktig å ta den til mat, for å unngå kvalmen. Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest wiggum

>Hei Jeg er kvinne 42 år som nettopp har begynt på Efexor 75 mg pr.dag p.g.a depresjon/angst. Jeg blir så kvalm av pillene og får skjelvinger i kroppen. Er dette noe som vil gi seg etterhvert eller er det noe jeg må leve med?

***

Vil _trolig_ gi seg etter 1-2 uker. Selv måtte jeg slutte med Effexor pga store bivirkninger. Men prøv i hvertfall å hode ut i et par uker, og se det ann da.

*****

Fant ut i helgen at en øl kombinert med Efexor absolutt ikke var smart, jeg ble helt susete i hodet. Bør jeg være læ være å nyte 1-2 glass vin eller øl når jeg går på denne medisinen

***

Min erfaring er at AD og alkohol ikke er en god kombinasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jake1365380469

Ja, det er ofte et par tøffe uker i begynnelsen.

ja, IKKE nyt alkohol , ihvert fall ikke i begynnelsen av medisineringen....

Jeg hadde en tung oppstart, men det ble bra etter noen uker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bugge1365380662

Du beskriver helt vanlige bivirkninger,og dette kommer seg som regel etterhvert som kroppen venner seg til det.Vent til du har gått på medisinen en god stund før du nyter alkohol,og så prøver du deg litt forsiktig frem i starten.etter min erfaring var det også viktig å ta denne medisinen regelmessig(helst ikke glemme den en dag) men der kan vi være forskjellige. Det har en tendens til å gå seg til,så du får ha lykke til i denne tiden. Håper det er rett medisin for deg,og hvis ikke kan et annet middel fungere kjempegodt.Vennlig hilsen bugge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du beskriver helt vanlige bivirkninger,og dette kommer seg som regel etterhvert som kroppen venner seg til det.Vent til du har gått på medisinen en god stund før du nyter alkohol,og så prøver du deg litt forsiktig frem i starten.etter min erfaring var det også viktig å ta denne medisinen regelmessig(helst ikke glemme den en dag) men der kan vi være forskjellige. Det har en tendens til å gå seg til,så du får ha lykke til i denne tiden. Håper det er rett medisin for deg,og hvis ikke kan et annet middel fungere kjempegodt.Vennlig hilsen bugge.

Takk til dere som har svart meg. Skjønner at gjelder å være tålmodig og ikke minst avholdende fra alkohol.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...