Gå til innhold

Et gufs av svunnen tid

Anbefalte innlegg

Transportarbeiderforbundet har sett seg lei på at uorganiserte «nyter godt av» de «faglige rettigheter» som «orrganissasjona har kjempa for», og vil tvinge folk til å organisere seg med midler som jeg trodde opphørte på syttitallet en gang.

Det må da vel for fan være opp til den enkelte om en vil organisere seg i disse supperådene eller ikke? En har vel de samme rettighetene, uansett om en er organisert eller ikke?

For å trekke en parallell; det er jo omtrent som om kvinner som ikke er medlem av Ottar skulle tvinges inn i denne organisasjonen for å nyte godt av likestillingen.

Nei, se å kjeppjage disse vulgærmarxistene over grensa til Russland, og la dem hogge tæla i Putins Sibir noen år. Kanskje de ville skjønt at Norge har behov for å følge med inn i et nytt årtusen. Arbeiderorganisasjonene er idag en anakronisme, og synes å trenge en oppdatering.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/144743-et-gufs-av-svunnen-tid/
Del på andre sider

Fortsetter under...

At man kjemper hardere for ens 'egne' er vel i og for seg ikke så merkelig.

Det som jeg derimot finner komisk er når de streikende forventer oppbacking fra de ufagorganiserte og kaller dem 'jævla streikebrytere', når hele kjernen er at de skal ha mere penger enn dem.

Tror ikke jeg hadde følt meg så veldig motivert til å støtte en streik som gikk ut på at andre skulle få mer :)

Populistiske meninger som innlegget her representerer har en tendens til å være totalt historieløse.

Opp igjennom mange tiår er det faktisk den norske arbeiderbevegelsen og fagorganisasjonene som har kjempet frem det velstandsnorge vi ser i dag, tariff, sykepenger, ferie, forhandlinsrett osv. osv. Det er altså vanlige arbeidstakere oppslutning om dette arbeidet som har gitt oss disse velferdsrettighetene. Som du kanskje vet er det også slik at man betaler en viss andel av lønna til fagforeningene, nettopp for at de skal kunne kjempe frem rettigheter og goder også for deg.

Populistiske meninger som innlegget her representerer har en tendens til å være totalt historieløse.

Opp igjennom mange tiår er det faktisk den norske arbeiderbevegelsen og fagorganisasjonene som har kjempet frem det velstandsnorge vi ser i dag, tariff, sykepenger, ferie, forhandlinsrett osv. osv. Det er altså vanlige arbeidstakere oppslutning om dette arbeidet som har gitt oss disse velferdsrettighetene. Som du kanskje vet er det også slik at man betaler en viss andel av lønna til fagforeningene, nettopp for at de skal kunne kjempe frem rettigheter og goder også for deg.

Like forbanna ønsker ikke jeg å være medlem av en klubb for marxist-leninister hvis eneste oppgave er å stelle istand fanskap.

Når jeg blir bedt om å støtte denne gjengen for å skape lønnsforskjeller mellom organisert og uorganisert, da lukter det syndikalisme lang vei.

Vi har det så bra i dag at vi ikke trenger ortodokse vulgærmarxister til å streike frem noe mer. Vår velstand i dag er ikke på grunn av disse idiotene, men på tross av dem.

Like forbanna ønsker ikke jeg å være medlem av en klubb for marxist-leninister hvis eneste oppgave er å stelle istand fanskap.

Når jeg blir bedt om å støtte denne gjengen for å skape lønnsforskjeller mellom organisert og uorganisert, da lukter det syndikalisme lang vei.

Vi har det så bra i dag at vi ikke trenger ortodokse vulgærmarxister til å streike frem noe mer. Vår velstand i dag er ikke på grunn av disse idiotene, men på tross av dem.

Synes vel egentlig ikke du kom med et eneste saklig argument her. Ikke vet jeg hvor gammel du er, men etterkrigshistorie i Norge bør du vel ha fått med deg. Også synes jeg du er rimelig arrogant i din "argumentasjon" når du selv nyter godt av goder de menneskene du her skjeller ut har skaffet oss. Og det er det liten tvil om. Det er bare å gå tilbake til de politiske prosesser og vedtak som er blitt gjort i nyere historie.

Synes vel egentlig ikke du kom med et eneste saklig argument her. Ikke vet jeg hvor gammel du er, men etterkrigshistorie i Norge bør du vel ha fått med deg. Også synes jeg du er rimelig arrogant i din "argumentasjon" når du selv nyter godt av goder de menneskene du her skjeller ut har skaffet oss. Og det er det liten tvil om. Det er bare å gå tilbake til de politiske prosesser og vedtak som er blitt gjort i nyere historie.

«-...når du selv nyter godt av goder de menneskene du her skjeller ut har skaffet oss-»

Så du tror dette har kommet til som følge av streiker og «organisasjonplikt»?

Hva er det jeg har gått glipp av som du har fått med deg da? Tror du jeg er gammel nok til å få dette forklart av en ekspert som deg?

Annonse

Det er bare å konstantere at det bærende sosialdemokratiske prisippet om "lik lønn for likt arbeid" ikke gjelder fagforenigsvirksomheten lenger.

Hvis vi ser på vanlige folks levekår i dag, med relativt lav rente, stabil kronekurs og en kontrollerbar prisstigning, så kan en jo allerede her stemple streiken som dumskap.

Dumskapen blir fullkommen når vi vet at uorganiserte faktisk indirekte subsidierer LO-organiserte fordi de får fagforeningskontingenten fratrukket i sin helhet på skatten!!!

Selve idiotien kommer til syne for fullt når vi går motivene for denne kampanjen etter i sømmene. De siste årene har det gått utforbakke med både Arbeiderpartiet og deres fremste aktivum, LO. Med synkende medlemstall ser partipampene sine millionlønninger truet, så vel som deres politiske plattform der safety in numbers er selve bærebjelken.

Hvis dette skulle tjene som en «vervingskampanje», så vil jeg rette en dypfølt takk til streikegeneral Østvold for dette gedigne selvmålet. Det beviser nok en gang at vugærmarxistisk navigasjon fører til grunnstøting og forlis.

Ship o’hoi! ;^)

Gjest Terakotta

jeg nyter godt av at rødstrømpene brant bh'er foran aviskiosker en gang - men jeg velger å holde bh'en på.

Dette er en TULLESTREIK. Jeg er med i en fagorganisasjon - det er mitt valg - ikke for lønn, men for den dagen jeg kanskje vil trenge hjelp - om det skulle bli oppsigelser etc. jeg syns IKKE det er ille at andre velger å stå utenfor. - jeg unner dem ALLE de fordeler de klarer å få til på egenhånd. faktisk er det mange ganger enklere å få til noe SAMMEN med sin arbeidsgiver - enn MOT han.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...