Gå til innhold

Bikinisesong nærmer seg med stormskritt! : (

Anbefalte innlegg

Gjest Pricilla

Og jeg må i hvert fall ned fire kilo.. helst fem. Er denne berømte fleskemagen da vettu! ; ) Jeg er 164 og veier 61. 57 er min idealvekt. Da er jeg selv fornøyd. Er bare litt ekstra flæsk på magen jeg vil ha bort.

Spiser to knekkebrød emd magerost kl. 8, to grove skiver kl. 11, middag kl. 18.30. Og thats it! Bør ejg spise et måltid til kl. 15? O heller mindre middag?

Drikker ikke brus og spiser ikke godis, bare litt i helger..

Skal begynne å trene tre ganger i uka, men gidder ikke ehlsestudio. kjøpt meg håndvekter på 2,5 kilo ; ) Men ikke brukt de enda.

Trenger å stramme opp og få vekk flæsk. HJÆLP! ; ) Og jeg som har bestilt feiretur og alle greier.. Nå får jeg hetta fordi sommerklærne mine ikke passer. Synes i grunn det er gørrkjedelig å trene. Sykla masse i fjor, og det hjalp, men sykkelen min ble stjålet. : (

Fortsetter under...

Gjest Må nok ned jeg også :(

Du bør helst spise hver 3-4 time. Spis en del grønsaker og frukt og kutt ut søtt HELT. Spis sunn fett, grov brød, kylling, salat, fisk. Ikke pasta, poteter, smør, pølse..++

Du kan lese mer på www.trim.no

Der står det masse nyttig.

Lykke til ;)

Ja, du bør spise et lite måltid mellom de to siste, sånn ca kl 15. Ellers risikerer du at kroppen din setter forbrenningen på sparebluss. Dessuten er det lettere å sprekke når du hopper over et måltid.

Ta noen frukt, grønnsaker, knekkebrød og/eller en lettyoghurt.

Annonse

Kan du ikke ta med kjæresten å gå turer, sykle, sparke fotball eller bare "leke" litt ute? Hvis du synes vanlig trening er kjedelig mener jeg.

Jeg og kjæresten gjør det og det er masse trim i det. Jeg trener i tillegg til det da, men det er ikke for å gå ned i vekt, bare for å holde kondisen på et akseptabelt nivå, og hindre generelt "forfall"..

Sikkert ikke dumt å spise et måltid til. Mange som går ned når de spiser mer fordelt på flere måltider. En svær middag er hvertfall ikke noe lurt.

Gjest Pricilla

jeg spiser så og si aldri godis, men hender ejg spiser lit pottis i helger,.. DET unner jeg meg. Ønsker ikke å kutte ut pasta, poteter, ris osv. prøvde det en gang og det var helt jævlig. Ønsker å spise normalt, men sundt. Og g å ned.. Grunnen til at jeg vil trene litt vekter (hjemme) er for å stramme opp. Hva vekta viser spiller liten rolle, bare man er fast i fisken og får vekk flæsket. : )

Gjest papirtiger

Trener du vekter, vil du ikke bli lettere. Styrketrening og slanking hører ikke sammen.

Jeg ville spist oftere hvis jeg var deg, ta en utrensingskur, løp/gå masse.

"Trener du vekter, vil du ikke bli lettere. Styrketrening og slanking hører ikke sammen"

Dette er bare en myte. Jo mere muskler, jo høyere forbrenning har man. Så styrketrening anbefales absolutt om man vil slanke seg.

Og dessuten, hvorfor være så opptatt av vekt? Det er målene som er viktige.

jeg spiser så og si aldri godis, men hender ejg spiser lit pottis i helger,.. DET unner jeg meg. Ønsker ikke å kutte ut pasta, poteter, ris osv. prøvde det en gang og det var helt jævlig. Ønsker å spise normalt, men sundt. Og g å ned.. Grunnen til at jeg vil trene litt vekter (hjemme) er for å stramme opp. Hva vekta viser spiller liten rolle, bare man er fast i fisken og får vekk flæsket. : )

Gå i trapper istedet for å ta heisen! ;o) Jeg gikk ned ganske mange kilo for halvannet år siden, og det var i en periode da heismontørene streika. Jeg jobber i 6. etg. Var litt billig trim i løpet av en dag, det. ;o)

Bente831365380491

Moren min gikk på slankekurs her i vinter, og de spiste 5 måltider om dagen. Det skulle ikke gå mer enn 3 timer mellom hvert måltid, for da gikk forbrenningen ned. Så drakk de 2 glass vann og spiste 5 fibertabeletter før hvert måltid for å fylle opp magen.

Det gikk mest i fiberknekkebrød i mellommåltidene, frukt og yoghurt. 100 gram frukt per måltid.

Når det gjaldt middag skulle det ikke være mer enn 100 gram av hver ting. Salat kunne de spise så mye de ville.

I stedet for rømme eller dressing ble det brukt kesam.

Og det hjalp hvertfall for henne (og de andre som jeg vet hvem er).

"Trener du vekter, vil du ikke bli lettere. Styrketrening og slanking hører ikke sammen"

Dette er bare en myte. Jo mere muskler, jo høyere forbrenning har man. Så styrketrening anbefales absolutt om man vil slanke seg.

Enig! Målene er viktigst. Muskler veier jo mer enn fett, så om man kommer i form kan man faktisk gå opp i vekt men ned i cm.

Annonse

Bugge1365380662

Stol på meg,for jeg har eksperimentert mye i løpet av flere G.Roedekurs.Under 1000 kcal med din høyde og vekt,og kroppen din går på sparebluss. Lange mellomrom mellom måltider og store måltider gjør at forbrenningen går ned. Ellers drikk mye vann.Hvis ikke du spiser en kjempekaloririk middag,lider du til liten nytte.Fordel måltidene bedre,så går du fortere ned.

Hva med å gå raske turer, gjerne med gangstaver?

Gå i trapper istedet for å ta heisen! ;o) Jeg gikk ned ganske mange kilo for halvannet år siden, og det var i en periode da heismontørene streika. Jeg jobber i 6. etg. Var litt billig trim i løpet av en dag, det. ;o)

Hvis du gikk ned mange kilo fordi du måtte gå opp 6 trapper pr dag, vil jeg anbefale deg å være mer fysisk aktiv.

Beklager, men det er vel ment.

Gjest papirtiger

Hvis du gikk ned mange kilo fordi du måtte gå opp 6 trapper pr dag, vil jeg anbefale deg å være mer fysisk aktiv.

Beklager, men det er vel ment.

Må si meg enig.. Bor i 5. etasje uten heis, og tror ikke trappegåing hjelper nevneverdig på kondisjon eller kropp.

ShitDiddelyDo

Du gidder ikke trene på helsestudio og du gidder ikke å løpe.

Jeg gjetter på at kostholdsråd blir fullstendig malplassert all den tid det krever langt mer enn noen løpeturer, altså gidder du sannsynligvis ikke det heller.

En kombinasjon av kost, SATS og løping, blir i så fall enda mer uaktuelt, all den tid du ikke engang gidder en av disse tre tingene.

Og siden du har dårlig tid så ville jeg selv anbefalt deg en kombinasjon av disse tre faktorene, altså kost, jogging og vekter, men det kommer selvsagt ikke på tale all den tid du har utelukket alle tre ved ikke å gidde.

Vel, babe! Med mindre du begynner å "gidde", så sliter du.

Gjest tjohooo

Hvis man først har fått muskler ja. Men hvordan får man fettet til å forsvinne samtidig som musklene kommer?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...