Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei

En lege på sykehus har etter røntgenskopi funnet ut at jeg muligens har irritabel tykktarm.I den forbindelse har jeg fått Vi-Siblin,som skal utprøves i tre uker.Nå er avføringen blitt mer slimet enn tidligere,og tarmen må tømmes etter hvert måltid.Blod i avføring er ikke å se lenger,som jeg hadde tidligere.

Jeg skal dessuten ha kontrastrøntgen av tynntarm og tolvfingertarm,da både min faste lege og sykehuslegen har mistanke om at jeg kan ha Mb.Crohns sykdom.

Kan det være den som er årsaken til slimdannelsen?Har også halsbrann flere ganger i døgnet,og ofte kvalm,samt røde hudutslett med hard skorpe i sentrum av hver av de.De sitter på brystkassen,noe på rygg,nese og under munnen.De har vært der siden plagene mine startet for ca. halvannet år siden.

Min lege har også funnet ut av røntgen at jeg har betennelse i begge hofter,bekken,korsrygg og skuldrer.

Lurer på om alt kan skyldes Crohns sykdom,eller både den og irritabel tarm samtidig.

Mvh.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/14479-irritabel-tykktarm/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest batteri

hva er cronhsn sykdom eller hva du kallte d?jeg vet ikke noe om d altså.men kan du forklare hvilke plager du har i forbindelse med irritabel tykktarm?har nemlig tenkt meg til lege å få jekket om jeg også har det.har mange plager som kan stemme med det.

gikk du bare til lege for å sjekke?må du betale mye for å gjøre det?jeg er bare 14 og har ikke så lyst å involvere foreldrene mine i dette,kommer å gjøre det på egenhånd.hva gjør legen?noe ekkelt?gruer meg litt!lurer spesielt på hva prisen er....altså,vis jeg skal ha noe medisiner eller liknende,eller bare sjekke meg?!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/14479-irritabel-tykktarm/#findComment-69667
Del på andre sider

Knut-Erik Ånensen, Allmennlege

Til linnie

Utifra det du beskriver av symptomer og plager kan det ikke utelukkes at du har Mb. Crohn, men en "irritabel tarm" med tilleggssymptomer er også mulig. Som du vel sikkert har forstått må det gjøres så komplette undersøkelser som mulig for å stille en nøyaktig diagnose.

Mer nøyaktig er det vanskelig å besvare dine spørsmål!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/14479-irritabel-tykktarm/#findComment-70136
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...