Gå til innhold

får ikke orgasme....


goveita

Anbefalte innlegg

lurer på om det er noen andre her som opplever at det er så MYE BEDRE for typen enn for deg selv...synes det er så mye styr med orgasme for oss jenter...gutter får det så fort som bare det, mens jenter bruker så mye lengre tid...(iallefall mange)..jeg innrømte for typen min..i går kveld...at jeg "fika"(?) orgasme...han så litt sur ut...å da sa jeg at han hadde så stor selvtillit fra før, at han hadde ingen skade av å høre at jeg ikke fikk orgasme ved samleie med han...da sa han at han var vell ikke bra nok for meg...stakkar!...den eneste måten å gjøre typen fornøyd på er jo å fike(?) orgasme...er det ingen gutter/jenter som vet hvordan man kan få en orgasme..?...å tar det lang tid?...jeg har mange ganger syntes det er godt å ligge med han...men vet aldri om det egentli "går"....!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Lykke til!

Det er mange som sliter med dette. Dersom du søker her på DOL vil du finne lassevis med spørsmål om dette. De fleste svarene peker på tålmodighet hos partner, bruke tid på forspill, bli trygge på hverandre osv. Kanskje en idé å se på noen av disse?

Det er ihvertfall veldig viktig at dere ikke blir sure på hverandre, dere må heller samarbeide om å få til noe godt for deg. Ikke stress! Ta den tiden du trenger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå synes jeg det er på tide at gutter innser at de aller fleste jenter faker orgasmen med jevne mellomrom, til og med ofte! Samtidig bør de skjønne at det ikke er noe galt med de. Jenta må i mange tilfeller kjenne seg selv og tore å gi seg helt hen til gutten for å kunne nyte alt skikkelig og få orgasme. Jeg slet lenge før jeg tilslutt klarte å få orgasme sammen med en gutt, og da jeg fikk meg ny type, måtte jeg slite igjen for å klare å stole på han. Sånn er det bare i mange tilfeller...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mange som sliter med dette. Dersom du søker her på DOL vil du finne lassevis med spørsmål om dette. De fleste svarene peker på tålmodighet hos partner, bruke tid på forspill, bli trygge på hverandre osv. Kanskje en idé å se på noen av disse?

Det er ihvertfall veldig viktig at dere ikke blir sure på hverandre, dere må heller samarbeide om å få til noe godt for deg. Ikke stress! Ta den tiden du trenger!

Du er jo enda så ung, kjære deg! :) Jeg selv trengte flere år på baken for å få det til. hvorfor? vet ikke, men mange trenger generelt mye tid både til å bli trygge på seg selv og på partneren, på kroppen sin, og ikke mins spiller det psykiske en stor rolle. Å fake en orgasme er noe jeg kan gjøre av og til nå, men nå vet jeg jo at du er veldig ung og uprøvd, etter tidligere innlegg, så sannsynligvis vil vel partneren din merke din fake. Kanskje:) Man trenger liksom litt tid, for å lære å fake ordentlig også, hehe:) ikke lett dette, jeg vet, jeg vet, det er ikke lenge siden jeg selv var idin situasjon. Tror jeg trengte fire år før jeg begynte bli vant med å få orgasmer (og å fake "riktig". Sukk, vi jenter har det ikke lett, nei ... Forøvrig vet jeg at at når du lærer deg å bli trygg på partneren, klarer la han slippe til som han vil, og at du tør utforske ham mer, kan dette hjelpe med å tenne. Du har selv skrevet før at du ikke likte f.eks suge partneren din, og mon tro om det ikke var du som også mislikte å bli slikka i redsel for at han skulle tro det var ekkelt? Iallefall, god sex har med trygghet å gjøre, og ikke før da kan du håpe på en orgasme. Enda er du vel nokså ung og usikker etter hva jeg har lært om deg, men det går skal du se, det går:) man må bære lære seg å slappe av, og husk, ikke tenk på om partneren din har det ekkelt når han f.eks slikker el.l. Å få orgasme KUN ved selve samleiet er det Få som klarer, selv etter flere års trening. Ønsker deg lykke til! :)

Masse hilsner fra ei som vet hvordan det er ... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berthold Grünfeld

Nå synes jeg det er på tide at gutter innser at de aller fleste jenter faker orgasmen med jevne mellomrom, til og med ofte! Samtidig bør de skjønne at det ikke er noe galt med de. Jenta må i mange tilfeller kjenne seg selv og tore å gi seg helt hen til gutten for å kunne nyte alt skikkelig og få orgasme. Jeg slet lenge før jeg tilslutt klarte å få orgasme sammen med en gutt, og da jeg fikk meg ny type, måtte jeg slite igjen for å klare å stole på han. Sånn er det bare i mange tilfeller...

Ja, dette er nok et bilde av virkeligheten for svært mange kvinner.Det tar tid, og krever trygghet på seg selv for å våge å slippe seg løs.

Alt dette snakket om multiorgasmer bidrar til å skremme mange kvinner, de får prestasjonsangst, føler at de kommer til kort, at de ikke duger, at mannfolknene vil gå lei av dem, kort sagt; at de ikke er noe å satse på.Langst det vanligste er at både mann og kvinne får sin orgasme. For menn vil en pause oftest være nødvendig før de kan/orker å ta fatt på en ny runde. Det kan faktisk være vondt eller ubehagelig å gå i gang igjen med samleiebevegelser straks etter orgasmen.

Hos kvinner er det litt enklere, de kan ta flere orgasmer på "strak arm", men de fleste vil være tilfredse med en skikkelig orgasme som kjennes i hele kroppen.

Informasjon via Internett erstatter ikke en legekonsultasjon. For en sikker

vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet bør du derfor rådføre deg

med legen din.

Vennlig hilsen

Professor Berthold Grünfeld

spesialist i psykiatri

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stavanger

Jeg har skrevet lange innlegg om dette før, så dette blir kort.

Det er få kvinner som får orgamse av et samleie ("bare" penis inn og ut av skjeden) uten at klitoris også stimuleres.

Dersom du eller han ikke vet hvordan dette gjøres så må dere finne ut av det. Foreslår at dere ikke prøver samleie og klitoris på en gang, men bare klitoris. Kombiner gjerne med fingre i skjeden og alle andre steder du kan tenke deg.

Har du en elsker som virkelig kan dette så er mulighetene svært store for å få orgasme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå synes jeg det er på tide at gutter innser at de aller fleste jenter faker orgasmen med jevne mellomrom, til og med ofte! Samtidig bør de skjønne at det ikke er noe galt med de. Jenta må i mange tilfeller kjenne seg selv og tore å gi seg helt hen til gutten for å kunne nyte alt skikkelig og få orgasme. Jeg slet lenge før jeg tilslutt klarte å få orgasme sammen med en gutt, og da jeg fikk meg ny type, måtte jeg slite igjen for å klare å stole på han. Sånn er det bare i mange tilfeller...

Hvorfor fake??

Fra mitt ståsted så ville jeg blitt veldig fornærma om dama mi faket det hele.

Må jo være bedre for begge om hun bare nyter det som det er istedenfor å fake?

Hva om man heller prater om problemet og kan skape forståelse (og bedre nytelse)?

Finne ut hvorfor det ikke går for henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor fake??

Fra mitt ståsted så ville jeg blitt veldig fornærma om dama mi faket det hele.

Må jo være bedre for begge om hun bare nyter det som det er istedenfor å fake?

Hva om man heller prater om problemet og kan skape forståelse (og bedre nytelse)?

Finne ut hvorfor det ikke går for henne.

Problemet med å prate om det og som du sier, finne ut hvorfor det ikke går for henne, er at det kan virke mot sin hensikt.

Jeg vet selv at JEG aldri hadde kunnet slappet av under samleiet(som er ekstremt viktig for å få orgasmen)dersom typen min hele tiden studerte ansiktet mitt, prøvde seg fram, og spurte etterpå om jeg kom denne gangen, og dersom nei så jaja, prøver noe nytt neste gang. Da blir jo hele samleiet sentrert rundt kvinnens orgasme, noe som ganske sikkert vil skape prestasjonsangst hos de fleste.

Selv faker jeg innimellom, uten noen som helst dårlig samvittighet, det er den eneste måten jeg får fred nok til å konsentrere meg om min egen orgasme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet med å prate om det og som du sier, finne ut hvorfor det ikke går for henne, er at det kan virke mot sin hensikt.

Jeg vet selv at JEG aldri hadde kunnet slappet av under samleiet(som er ekstremt viktig for å få orgasmen)dersom typen min hele tiden studerte ansiktet mitt, prøvde seg fram, og spurte etterpå om jeg kom denne gangen, og dersom nei så jaja, prøver noe nytt neste gang. Da blir jo hele samleiet sentrert rundt kvinnens orgasme, noe som ganske sikkert vil skape prestasjonsangst hos de fleste.

Selv faker jeg innimellom, uten noen som helst dårlig samvittighet, det er den eneste måten jeg får fred nok til å konsentrere meg om min egen orgasme.

Tror du misforstod meg litt.

Først prater man åpent om "poblemet", det mener jeg er veldig viktig. Sånn at jenta kan slappe av uten å tenke "å NÅ må jeg fake litt så han blir glad!" og i tillegg få gutten til å forstå at det som oftest ikke er det at han ikke duger, men at det kan være mange årsaker til at hun ikke kommer.

"Jeg vet selv at JEG aldri hadde kunnet slappet av under samleiet(som er ekstremt viktig for å få orgasmen)dersom typen min hele tiden studerte ansiktet mitt, prøvde seg fram, og spurte etterpå om jeg kom denne gangen, og dersom nei så jaja, prøver noe nytt neste gang."

Mener ikke at fyren skal stirre og mase, men hvordan skal fyren vite at det ikke går for henne? Hvordan skal hun få det bedre når han ikke har peiling på at det ikke fungerer?

Hvis hun ikke faker så kan han se hva hun liker og ikke liker, eksperimentere litt. Må ikke være en dialog eller et granskende blikk.

PS. Er steike trøtt så formuleringen ble ikke helt bra, men du fatter sikkert hva jeg vil frem til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...