Gå til innhold

Annen vinkling: Blikkontakt

Anbefalte innlegg

ShitDiddelyDo
Skrevet

Når det skjer så begynner jeg alltid å fnise litt fjollete.

• Svar 58
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• damedame

23

• Rubia

8

• lilleva

3

• Tinúviel

1

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Jeg tror ikke jeg tenker noen ting men smiler tilbake :o)

skorpionfisken
Skrevet

Tilsammen 3 ganger, på 7-8 minutter.

Er så bortreist at jeg hadde ikke tatt det som flørt da heller jeg.

Jeg ville smilt tilbake og grublet veldig på hvor hun kjente meg fra. Om jeg hadde sett kvinnen før uten å kjenne henne ville jeg grublet livet av meg for å finne ut hvor jeg hadde sett henne før.

Det enkleste hadde selvfølgelig vært å spørre om vi kjente hverandre fra noe sted, men det ville jeg nok ikke tort.

Det har faktisk skjedd meg, og jeg har etterpå angret på at jeg ikke spurte om vi kjente hverandre. Nå har du fått meg til å undre på om jeg faktisk ikke kjente henne likevel, og at hun egentlig smilte fordi hun syntes jeg var lekker. Det hadde jo vært et kjempekompliment, jeg ville levd godt på det i ukesvis selv om jeg ikke er lespe.

Gjest halogen
Skrevet

Jeg smiler til alle jeg treffer, jeg. :-) Dvs alle jeg faktisk får blikkontakt med, og det er de fleste.

Sååååh.. jeg legger ikke noe spesielt i det. :-)

Skrevet

tja, jeg kunne funnet på det hvis jeg var i godt humør og syntes dama så hyggelig ut - og jeg ville ikke hatt noen andre baktanker.

Jeg er som type åpen og direkte, så det er naturlig for meg å søke folk med blikket og smile, og får jeg respons, skjer det gjerne flere ganger. Dette gjelder for menn og kvinner, barn og gamle. Jeg liker mennesker rett og slett, og særlig blide mennesker.

Skrevet

Da tenker jeg som regel " Åh, så hyggelig" - smiler tilbake, og blir glad for at det finnes sympatiske mennesker.

Om jeg tolker det som tegn på noen videre interesse, er litt avhengig av typen blikk - altså graden av glimt i øyet. Men det liver jo opp dagen med en liten flørt også.

Skrevet

Hmm, det kommer litt an på blikket som følger med smilet. Hvis blikket er lekent og flørtende tolker jeg det som interesse fra hennes side. Hvis blikket er mer nøyralt tenker jeg at den damen har en god dag og smiler til verden, eller at hun tar feil av meg og en annen:-)

Skrevet

Er så bortreist at jeg hadde ikke tatt det som flørt da heller jeg.

Jeg ville smilt tilbake og grublet veldig på hvor hun kjente meg fra. Om jeg hadde sett kvinnen før uten å kjenne henne ville jeg grublet livet av meg for å finne ut hvor jeg hadde sett henne før.

Det enkleste hadde selvfølgelig vært å spørre om vi kjente hverandre fra noe sted, men det ville jeg nok ikke tort.

Det har faktisk skjedd meg, og jeg har etterpå angret på at jeg ikke spurte om vi kjente hverandre. Nå har du fått meg til å undre på om jeg faktisk ikke kjente henne likevel, og at hun egentlig smilte fordi hun syntes jeg var lekker. Det hadde jo vært et kjempekompliment, jeg ville levd godt på det i ukesvis selv om jeg ikke er lespe.

Takk for artig svar, og ha en god dag :)

Skrevet

tja, jeg kunne funnet på det hvis jeg var i godt humør og syntes dama så hyggelig ut - og jeg ville ikke hatt noen andre baktanker.

Jeg er som type åpen og direkte, så det er naturlig for meg å søke folk med blikket og smile, og får jeg respons, skjer det gjerne flere ganger. Dette gjelder for menn og kvinner, barn og gamle. Jeg liker mennesker rett og slett, og særlig blide mennesker.

Jeg er også veldig åpen (ikke alltid direkte) og får også respons og tilbakemelding på det, men ...slik som denne situasjonen var litt spesiell, men dét er jo litt uvesentlig egentlig. Jeg lurer på hva som er vanlig.

Takk for svar :)

Skrevet

Da tenker jeg som regel " Åh, så hyggelig" - smiler tilbake, og blir glad for at det finnes sympatiske mennesker.

Om jeg tolker det som tegn på noen videre interesse, er litt avhengig av typen blikk - altså graden av glimt i øyet. Men det liver jo opp dagen med en liten flørt også.

Der har vi det. Type blikk :)

Ha en god dag :)

Skrevet

Hmm, det kommer litt an på blikket som følger med smilet. Hvis blikket er lekent og flørtende tolker jeg det som interesse fra hennes side. Hvis blikket er mer nøyralt tenker jeg at den damen har en god dag og smiler til verden, eller at hun tar feil av meg og en annen:-)

Takk for svar, og ha en god dag :)

Gjest engel (har med kake, vin, og litt eddik)
Skrevet

hyggelig med blide folk. Men etter å ha oppdaget at ei dame jeg trodde jeg hadde en vanlig kjempehyggelig relasjon til var bifil og tiltrukket, har jeg blitt litt homofob, kanksje? Iallfall er det koselig med spontan kontakt som du nevner, men hvis dama var på sjekker'n ville jeg synes det var dumt. Da er jeg vel homofob, hva nå ordet betyr??? :-o

Skrevet

hyggelig med blide folk. Men etter å ha oppdaget at ei dame jeg trodde jeg hadde en vanlig kjempehyggelig relasjon til var bifil og tiltrukket, har jeg blitt litt homofob, kanksje? Iallfall er det koselig med spontan kontakt som du nevner, men hvis dama var på sjekker'n ville jeg synes det var dumt. Da er jeg vel homofob, hva nå ordet betyr??? :-o

Homofob - frykt for egne homofile følelser.

Hvorfor få avsmak fordi et menneske viser deg interesse?

Skulle jeg mislike heterofili (heterofile menn) fordi de viser meg interesse?

Nei. Bli smigret du, uansett kjønn. Regner med at du evner å takke nei til tilbudet også, dersom det er en kvinne som flørter. Ikke noe galt med det, dersom du gjør det på en høflig måte.

Gjest engel (har med kake, vin, og litt eddik)
Skrevet

Homofob - frykt for egne homofile følelser.

Hvorfor få avsmak fordi et menneske viser deg interesse?

Skulle jeg mislike heterofili (heterofile menn) fordi de viser meg interesse?

Nei. Bli smigret du, uansett kjønn. Regner med at du evner å takke nei til tilbudet også, dersom det er en kvinne som flørter. Ikke noe galt med det, dersom du gjør det på en høflig måte.

Får ikke avsmak, men regner med at vanlig venninneforhold kan bli komplisert, siden det er andre følelser inne i bildet fra den andre personen. (Slik det er med menn som er intr. også, hvis jeg ikke er intr.). Er ikke homofob etter din definisjon, takk for oppklaringen :-)

Skrevet

Får ikke avsmak, men regner med at vanlig venninneforhold kan bli komplisert, siden det er andre følelser inne i bildet fra den andre personen. (Slik det er med menn som er intr. også, hvis jeg ikke er intr.). Er ikke homofob etter din definisjon, takk for oppklaringen :-)

Da skjønner jeg ærlig talt ikke hvorfor du ville blande inn legning (jfr din antagelse om at du kunne være homofob (hvilket også, by the way, kan inkludere frykten for _eventuelle_ kjærlige følelser for samme kjønn), men det er nå så...

Ha en god dag :)

Skrevet

Det lyser opp dagen. Hyggelig å få et smil av en fremmed. Og om det er dame eller mann, spiller ingen rolle.

Skrevet

Jeg er også veldig åpen (ikke alltid direkte) og får også respons og tilbakemelding på det, men ...slik som denne situasjonen var litt spesiell, men dét er jo litt uvesentlig egentlig. Jeg lurer på hva som er vanlig.

Jeg lurer på en liten ting sånn helt ut av det blå. Hvor gammel er du?

Skrevet

Jeg lurer på en liten ting sånn helt ut av det blå. Hvor gammel er du?

Hvis jeg husker rett så er du 21-24. Jeg er eldre enn deg.

;)

Skrevet

Hvis jeg husker rett så er du 21-24. Jeg er eldre enn deg.

;)

Du husker rett, og jeg vet du er eldre, lurte bare på hvor mye sånn ca.

(Joda, jeg vet jeg ikke skal spørre en dame om alderen)

Skrevet

Du husker rett, og jeg vet du er eldre, lurte bare på hvor mye sånn ca.

(Joda, jeg vet jeg ikke skal spørre en dame om alderen)

Jeg vil helst ikke si det, av hensyn til anonymitet - og fordi jeg vil ikke at folk skal ta på seg "aldersbriller" når de leser mine svar, enten de er yngre eller eldre enn meg.

Uansett alder: det er forskjell på kronologisk og mental alder. Spør hvor gammel jeg er mentalt, så får du svar ;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...