Emma Mari Skrevet 26. april 2004 Del Skrevet 26. april 2004 Jeg er ei jente som har flere typer allergi (pollen og kryssallergi mot nøtter, eple osv) og eksem. I den siste tiden har jeg vært veldig plaget med pustebesvær i tillegg. Har riktignok hatt en veldig tøff periode (møtt veggen) og har nok utviklet angst pga det. Men nå begynner jeg å lure på om mine pustevansker kan komme av astma (kanskje i tillegg da)? I dag f.eks begynte jeg å bli tung i pusten og jeg kjenner at det snører seg igjen uten at jeg er bekymret for noe. Tok likvel en vival men det ble ikke særlig bedre (pustevanskene i allefall). Skikkelig tungpustet (snører seg særlig i halsen, men føler også at det er mer slim i halsen) Hoster ikke noe særlig. Fikk ventoline av en lege uten at han utredet meg for astma men syns ikke den hjalp (vet ikke om jeg greide å innhalere den riktig heller da). Blir fortvilet over situasjonen for jeg hadde på en måte slått meg til "ro" med at det var angst og har begynt på efexor + skal til samtale pga det, men når ikke vival virker blir jeg usikker og da har jeg ikke lenger den "tryggheten" den gir. Noen som kan gi meg noen råd??? Jente 27 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/144814-astmaallergiangst/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wenke Lunde, Sykepleier Skrevet 28. april 2004 Del Skrevet 28. april 2004 Et lite ekstraråd fra meg. ny time hos lege hvor du ber om lungefunksjonsutredning - pusteprøver for å bekrefte/avkrefte astmadiagnose. Nå er vi i pollensesongen, og det skulle være en god tid å ta pusteprøver i. Legg merke til om det er i spesielle situasjoner du blir tungpusten, om du har vært borte i noe spesielt som du kan ha reagert på. Jeg syns det er bryet verdt å prøve seg frem. Det er jo ikke sikkert at denne angsten din egentlig er av det slaget at du trenger medisiner for den. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/144814-astmaallergiangst/#findComment-917737 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.