Gjest utbrent27 Skrevet 26. april 2004 Del Skrevet 26. april 2004 Jeg er ei jente som har flere typer allergi (pollen og kryssallergi mot nøtter, eple osv) og eksem. I den siste tiden har jeg vært veldig plaget med pustebesvær i tillegg. Har riktignok hatt en veldig tøff periode (møtt veggen) og har nok utviklet angst pga det. Men nå begynner jeg å lure på om mine pustevansker kan komme av astma (kanskje i tillegg da)? I dag f.eks begynte jeg å bli tung i pusten og jeg kjenner at det snører seg igjen uten at jeg er bekymret for noe. Tok likvel en vival men det ble ikke særlig bedre (pustevanskene i allefall). Skikkelig tungpustet (snører seg særlig i halsen, men føler også at det er mer slim i halsen) Hoster ikke noe særlig. Fikk ventoline av en lege uten at han utredet meg for astma men syns ikke den hjalp (vet ikke om jeg greide å innhalere den riktig heller da). Blir fortvilet over situasjonen for jeg hadde på en måte slått meg til "ro" med at det var angst og har begynt på efexor + skal til samtale pga det, men når ikke vival virker blir jeg usikker og da har jeg ikke lenger den "tryggheten" den gir. Noen som kan gi meg noen råd??? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/144815-astmaallergiangst/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
cathlin Skrevet 27. april 2004 Del Skrevet 27. april 2004 Hei. Jeg syns dette høres ut som angst. Av og til er det slik at når "angstanfallet" har kommet i gang så hjelper vival i mindre grad. Mens medisiner mot panikklidelse eller generalisert angstlidelse (SSRI for eksempel) vil virke forebyggende. Jeg har det på samme måte når jeg får angst, halsen snører seg sammen, tung i pusten osv. En periode trodde jeg også det kunne være astma, derfor gikk jeg til legen for å sjekke det ut. Kanskje du kan be om å få dette utredet hos legen, slik at du slipper å bekymre deg for det. mvh 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/144815-astmaallergiangst/#findComment-916637 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest utbrent27 Skrevet 27. april 2004 Del Skrevet 27. april 2004 Hei. Jeg syns dette høres ut som angst. Av og til er det slik at når "angstanfallet" har kommet i gang så hjelper vival i mindre grad. Mens medisiner mot panikklidelse eller generalisert angstlidelse (SSRI for eksempel) vil virke forebyggende. Jeg har det på samme måte når jeg får angst, halsen snører seg sammen, tung i pusten osv. En periode trodde jeg også det kunne være astma, derfor gikk jeg til legen for å sjekke det ut. Kanskje du kan be om å få dette utredet hos legen, slik at du slipper å bekymre deg for det. mvh takk for svar! skal til lege snart så da skal jeg få han til å utrede meg for evt astma også. Går du (cathlin) på noen medisiner for angsten din? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/144815-astmaallergiangst/#findComment-916891 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.