Gjest utbrent27 Skrevet 26. april 2004 Skrevet 26. april 2004 Jeg er ei jente som har flere typer allergi (pollen og kryssallergi mot nøtter, eple osv) og eksem. I den siste tiden har jeg vært veldig plaget med pustebesvær i tillegg. Har riktignok hatt en veldig tøff periode (møtt veggen) og har nok utviklet angst pga det. Men nå begynner jeg å lure på om mine pustevansker kan komme av astma (kanskje i tillegg da)? I dag f.eks begynte jeg å bli tung i pusten og jeg kjenner at det snører seg igjen uten at jeg er bekymret for noe. Tok likvel en vival men det ble ikke særlig bedre (pustevanskene i allefall). Skikkelig tungpustet (snører seg særlig i halsen, men føler også at det er mer slim i halsen) Hoster ikke noe særlig. Fikk ventoline av en lege uten at han utredet meg for astma men syns ikke den hjalp (vet ikke om jeg greide å innhalere den riktig heller da). Blir fortvilet over situasjonen for jeg hadde på en måte slått meg til "ro" med at det var angst og har begynt på efexor + skal til samtale pga det, men når ikke vival virker blir jeg usikker og da har jeg ikke lenger den "tryggheten" den gir. Noen som kan gi meg noen råd??? 0 Siter
cathlin Skrevet 27. april 2004 Skrevet 27. april 2004 Hei. Jeg syns dette høres ut som angst. Av og til er det slik at når "angstanfallet" har kommet i gang så hjelper vival i mindre grad. Mens medisiner mot panikklidelse eller generalisert angstlidelse (SSRI for eksempel) vil virke forebyggende. Jeg har det på samme måte når jeg får angst, halsen snører seg sammen, tung i pusten osv. En periode trodde jeg også det kunne være astma, derfor gikk jeg til legen for å sjekke det ut. Kanskje du kan be om å få dette utredet hos legen, slik at du slipper å bekymre deg for det. mvh 0 Siter
Gjest utbrent27 Skrevet 27. april 2004 Skrevet 27. april 2004 Hei. Jeg syns dette høres ut som angst. Av og til er det slik at når "angstanfallet" har kommet i gang så hjelper vival i mindre grad. Mens medisiner mot panikklidelse eller generalisert angstlidelse (SSRI for eksempel) vil virke forebyggende. Jeg har det på samme måte når jeg får angst, halsen snører seg sammen, tung i pusten osv. En periode trodde jeg også det kunne være astma, derfor gikk jeg til legen for å sjekke det ut. Kanskje du kan be om å få dette utredet hos legen, slik at du slipper å bekymre deg for det. mvh takk for svar! skal til lege snart så da skal jeg få han til å utrede meg for evt astma også. Går du (cathlin) på noen medisiner for angsten din? 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.