Gå til innhold

yrkesskade


Gjest lei av tungvint system

Anbefalte innlegg

Gjest lei av tungvint system

Har leita i mange div lover og regler angående stødnad pga yrkesskade, men hvor kan jeg finne hvor det står?

Trygdekontoret ser ut til å nekte å betale for en slynge jeg har måtte kjøpe for å gjennomgå behandling, spesialist har sagt at jeg MÅ ha den.

Alltid ett eller anna med det trygdekontoret... Og bruker jo seff aetat laaaang tid med å gi meg en time hos saksbehandler...

TTT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest lei av tungvint system

jeg fant jeg fant

Folketrygdeloven;

§ 5-25. Stønad ved yrkesskade

Ved en skade eller sykdom som regnes som yrkesskade etter kapittel 13, ytes det full dekning for nødvendige utgifter til legehjelp, tannlegehjelp, fysikalsk behandling og legemidler, spesielt medisinsk utstyr og forbruksmateriell, og hensiktsmessige hjelpemidler som kan bøte på følgene av skaden.

Etter en yrkesskade dekkes nødvendige utgifter til hjemtransport.

Departementet gir forskrifter om stønad etter denne paragrafen, herunder om hva som skal regnes som full dekning, om stønad i utlandet, og om stønad til personer som ikke lenger er medlemmer i trygden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...