Gå til innhold

Selvmordstanker


Gjest <scisso>

Anbefalte innlegg

Gjest <scisso>

Har klart meg fint de siste mnd. Men har begynt å få stygge tanker om å ta mitt eget liv, føler ikke at jeg alltid er like verdig som andre. Har også lyst å drepe personer jeg ikke liker.

Går ikke til psykolog for tiden, men prøver å "helberede" meg selv.

Er det noen med proff. psk.bakgrunn som kan fortelle meg hva jeg skal gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke gjør det.

Takk for svar . Men desverre er det vanskelig å la være å tenke slik når hjernen tenker slik automatisk. Er ikke interresert i oppmerksomhet, jeg vil kun ha hjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest har vært der

Takk for svar . Men desverre er det vanskelig å la være å tenke slik når hjernen tenker slik automatisk. Er ikke interresert i oppmerksomhet, jeg vil kun ha hjelp.

Jeg hadde også selvmordstanker for 2-3 år.

Jeg kunne ligge hele nettene å planlegge hvordan jeg skulle gjøre det!

Heldigvis var jeg klok nok til å gå til legen som raskt henviste meg videre til psykolog!

Oppsøk legen din snarest du!

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde også selvmordstanker for 2-3 år.

Jeg kunne ligge hele nettene å planlegge hvordan jeg skulle gjøre det!

Heldigvis var jeg klok nok til å gå til legen som raskt henviste meg videre til psykolog!

Oppsøk legen din snarest du!

Lykke til.

Okey jeg skjønner, men fikk du hjelp av psykologen din? Jeg har snakket med ca 5 psykologer, samtlige sier direkte eller indirekte at dem ikke kan hjelpe meg.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar . Men desverre er det vanskelig å la være å tenke slik når hjernen tenker slik automatisk. Er ikke interresert i oppmerksomhet, jeg vil kun ha hjelp.

Jeg skjønner. En konkret ting du kan gjøre er å forsøke å fange opp og skrive ned de "automatiske tankene" du får når du kommer i denne tilstanden. Hva du tenker, hva du sier til deg selv, hva som ev. utløser disse tankene, om de er knyttet til spseielle situasjoner. Dette er for å se om det er et mønster i tankene, slik at du kan finne ut hvilken "konflikt" som ligger bak.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hershel1365380410

En tanke kan være lengt fra handling, MEN om du føler det sterkt at du ikke har noe å leve for lengre, håper jeg du er sterk nok til å søke hjelp. Du trenger nemlig en som kan hjelpe deg ut av denne vonde sirkelen. Å føle at du ikke er like verdt som andre er fælt, men ikke grunn til at du skal ta ditt eget liv. Jeg mener at du har like mye rett til å være her som andre, selv om du føler at de er mer verdt enn deg. Få hjelp og finn ut av grunnen til at du har det slik nå. Den egentlige grunnen. Det hjelper å snakke med en profesjonell.

Jeg har selv vært i din situasjon, men var så heldig at jeg fikk hjelp. jeg tenkte at det ikke var noen annen utvei enn å ta mitt eget liv. jeg så ikke det da. Nå er jeg glad for at de hindret meg, at jeg fortsatt er her og kan oppleve ting på godt og vondt.

Vær så snill å ikke gjøre noe du kan komme til å angre på. Ikke for å skremme deg, men det er faktisk ikke alle som dør etter å ha prøvd å ta livet sitt.

Det er kjempeflott om du kan karre deg til en psykiater/psykolog å finne den rette veien igjen. I mellomtiden vil jeg bare sende deg litt trøst og håper på at du klarer deg. Stå på, ikke gi opp!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...