Gå til innhold

HÅRTAP - hypotyreose?

Anbefalte innlegg

Gjest frustrert23

1.Hei, jeg er 23 år gammel og har slitt med hårtap siden 19års alderen. Det begynte med viker og fortsatte med generelt tynt hår foran. Jeg har lav kroppstemperatur, og sliter med kalde hender og føtter. Jeg er også ofte svimmel. Kan dette ha noe med håravfallet å gjøre? Vurderer å begynne med "Sefedrin" som fåes kjøpt på apoteket. Den lindrer kalde hender/føtter ved å øke blodsirkulasjonen.

Blodsirkulasjonen øker også i hodet.Kan dette være et middel for meg også mot håravfall? Kan jern-piller også være et middel mot håravfall?

Burde jeg undersøkes for å ha hypotyreose?

2. Hvilke av disse produkter kan anbefales? Propecia, proscar, thymuskin, avolve, avodart, b6-vitamin, regaine, ølgjær, soyabønner, evt.fler. Kan du gi noen gode råd? Det er ufattelig lite informasjon om slike produkter. Det burde ikke vært slik. Er det forsvarlig å kjøpe propecia(finasterid) el.fra "pharmacyonline.com"

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/144913-h%C3%A5rtap-hypotyreose/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når det gjelder hårtap så kan Arcon Tisane hjelpe mot det. Jeg tar det selv og synes det ihvertfall stopper avfallet. Hårveksten skal i teorien også gjenopptas, men jeg er fornøyd om jeg får beholde det jeg har igjen av hår! (arcon tisane fås kjøpt i sånne naturmedisin-butikker - haken er at det koster litt)

Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin

Synes du skal be om en generell helsesjekk hos legen din. Både hormoner, stoffskifte og jernlager bør sjekkes. Hypotyreose gir oftere tørt hår enn tynt hår. Sannsynligvis har kalde ekstremiteter ikke noe med stoffskifte eller hårtapet å gjøre. Vil anbefale B-vitaminer. medikamenter som gir økt perifer blodsirkulasjon bør du diskutere med legen din; det kan påvirke blodtrykket. Dessverre er ingen midler mot mannlig hårtap godt nok dokumentert. proscar er det nyeste som muligens virker; dette bør du også diskutere med legen din; det er egentlig en prostata-medisin.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...