Gå til innhold

Hvordan få tilbake det som er mitt?

Anbefalte innlegg

Gjest etterpåklok

Jeg har hatt en langvarig tvist gående med X.

X har noe som er mitt, som jeg nå trenger.

Det går *ikke* an å forhandle med X, eller diskutere voksent og rasjonelt. Det er "his way or the highway". X er svært utholdende, og går ikke lei av å holde tilbake mine ting for å presse meg ut. X er også svært manipulerende.

Tidligere har X skyldt meg penger, flerfoldige tusen, som jeg sårt trengte. Dette ble brukt som maktmiddel, det forelå kontrakt, men det hele drøyde ut. Stadig nye krav ble satt fra hans side, men på grunn av kontrakten ordnet akkurat dette med pengene seg til slutt.

Bottom line: Han er ikke til å stole på.

Siden det nå ikke foreligger noen kontrakt eller lignende, blir det ord mot ord. Å blande inn rettsapparatet er uaktuelt.

Jeg har nå forsøkt å få tilbake denne eiendelen et års tid. Det er først nå jeg *virkelig* behøver den.

Jeg har en bitteliten, ubetydelig ting som tilhører X. Jeg får ikke min eiendel før jeg har gitt dette tilbake. Det hadde vært ok, jeg vil ikke være barnslig, men siden han tidligere har vist at han absolutt ikke er til å stole på, er jeg redd for at han får denne tingen som er sin, og så begynner å sette enda fler krav, drøye ut enda mer, bare for å terge og demonstrere makt.

HVA gjør jeg?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/144915-hvordan-f%C3%A5-tilbake-det-som-er-mitt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skjønner at sånt er vanskelig, har vært borte i en lignende manipulerende fyr sjøl for mange år siden.

Men hva med at dere utveksler ditt/mitt samtidig da? Går det an å foreslå, at han får igjen sin ting og du din når dere møtes neste gang? Så er saken ute av verden... Og du bør deretter sørge for å trekke deg unna vedkommende.... Lettere sagt enn gjort kanskje, men ingen andre enn du kan få til en endring her... I alle fall ikke så lenge det ikke er noe kriminelt og/eller du ikke vil blande inn rettsapparatet.

Lykke til!

Gjest etterpåklok

Skjønner at sånt er vanskelig, har vært borte i en lignende manipulerende fyr sjøl for mange år siden.

Men hva med at dere utveksler ditt/mitt samtidig da? Går det an å foreslå, at han får igjen sin ting og du din når dere møtes neste gang? Så er saken ute av verden... Og du bør deretter sørge for å trekke deg unna vedkommende.... Lettere sagt enn gjort kanskje, men ingen andre enn du kan få til en endring her... I alle fall ikke så lenge det ikke er noe kriminelt og/eller du ikke vil blande inn rettsapparatet.

Lykke til!

Jeg har foreslått det. Men får INGEN respons da!!!!

Gjest etterpåklok

Kanskje er det best å gi tilbake det du har som er X sitt, og siden kutte enhver kontakt?

Eller er det umulig?

Det jeg har som er hans, er en nøkkel - som jeg uansett ikke kan benytte meg av, da det ikke er til noen hoveddør eller lignende. Han derimot, har noe som tilhører meg, verdi: rundt 10.000. Jeg har foreslått at vi skal "bytte" samtidig, og har skrevet til han at jeg ikke skjønner hvorfor han ikke bare kan gå med på dette, så slipper han at jeg tar kontakt noe mer.

Så på sett og vis får jeg inntrykk av at han liker dette, eller i det minste får noe ut av det, etterosm han ikke vil ordne opp i det.

Det kan ikke være at han er hevngjerrig fordi det ble slutt, men får følelsen av at han vil presse meg til å være "venn" med han, og det er jeg ikke interessert i, for han har ikke behandlet meg bra.

Det jeg har som er hans, er en nøkkel - som jeg uansett ikke kan benytte meg av, da det ikke er til noen hoveddør eller lignende. Han derimot, har noe som tilhører meg, verdi: rundt 10.000. Jeg har foreslått at vi skal "bytte" samtidig, og har skrevet til han at jeg ikke skjønner hvorfor han ikke bare kan gå med på dette, så slipper han at jeg tar kontakt noe mer.

Så på sett og vis får jeg inntrykk av at han liker dette, eller i det minste får noe ut av det, etterosm han ikke vil ordne opp i det.

Det kan ikke være at han er hevngjerrig fordi det ble slutt, men får følelsen av at han vil presse meg til å være "venn" med han, og det er jeg ikke interessert i, for han har ikke behandlet meg bra.

Det kan være som du sier. Men kan det kanskje også være at han har solgt eller mistet den tingen som tilhører deg? Slik at han rett og slett ikke KAN levere den tilbake, og ikke tør/vil si det?

Annonse

Gjest etterpåklok

Det kan være som du sier. Men kan det kanskje også være at han har solgt eller mistet den tingen som tilhører deg? Slik at han rett og slett ikke KAN levere den tilbake, og ikke tør/vil si det?

Nei, bekjente av meg har sett tingen nylig. Ikke trenger han den heller, for han har nettopp anskaffet en lignende ting, bare mer moderne.

Merkelig hvordan skapningen kun svarer når det gir han en sjanse til å demonstrere makt, mens overser alle forsøk på samarbeid.

Nei, bekjente av meg har sett tingen nylig. Ikke trenger han den heller, for han har nettopp anskaffet en lignende ting, bare mer moderne.

Merkelig hvordan skapningen kun svarer når det gir han en sjanse til å demonstrere makt, mens overser alle forsøk på samarbeid.

Det er farlig å slenge rundt seg med karakteristikker som psykopat, men det kan høres ut som om vedkommende er i den kategorien...

Jeg så du ikke ville blande inn rettsapparatet, men hva med Konfliktrådet? Kan det skade å prøve? Du kan lese om det her: http://www.konfliktraadet.no/

Gjest etterpåklok

Det er farlig å slenge rundt seg med karakteristikker som psykopat, men det kan høres ut som om vedkommende er i den kategorien...

Jeg så du ikke ville blande inn rettsapparatet, men hva med Konfliktrådet? Kan det skade å prøve? Du kan lese om det her: http://www.konfliktraadet.no/

Jeg er redd for at han skal manipulere dem. Rett og slett.

Gjest etterpåklok

Jeg er så fæl at jeg hadde tatt med meg en stor, sterk fyr, ringt på døra hans og forlangt å få det tilbake og truet helt til jeg fikk det.

Og så hadde jeg aldri hatt noe mer med menneske å gjøre.

Ja, det var planen. Men nå har han gjemt det hjemme hos foreldrene sine. Av forskjellige grunner nytter det ikke å kontakte dem heller. Eneste alternativet er å få noen andre til å gjøre det. Men sjansen er stor for at han har gjemt det godt, sånn at ikke engang de vet noe om det.

Annonse

De som har sett tingen, kan ikke de ta den med til deg om de måtte se den igjen?

Ja, det var planen. Men nå har han gjemt det hjemme hos foreldrene sine. Av forskjellige grunner nytter det ikke å kontakte dem heller. Eneste alternativet er å få noen andre til å gjøre det. Men sjansen er stor for at han har gjemt det godt, sånn at ikke engang de vet noe om det.

Hva med å troppe opp hjemme hos foreldrene hans? Selv de tøffeste typene kan bli som unger når de er hjemme hos mor og far.

Bente831365380491

Jeg har nå foreslått det til han, men selvfølgelig svarer han ikke på det heller.

Hvis han gjør dette for at dere fortsatt skal være venner, kan du ikke gå med på det, også heller si at du ikke vil ha noe med han å gjøre etterpå??

Gjest etterpåklok

Hva med å troppe opp hjemme hos foreldrene hans? Selv de tøffeste typene kan bli som unger når de er hjemme hos mor og far.

Det funka de første gangene, men nå tror jeg han har manipulert dem tilstrekkelig til at det ikke går. Men jeg kan kanskje få noen andre til å gjøre det.

Gjest etterpåklok

Hvis han gjør dette for at dere fortsatt skal være venner, kan du ikke gå med på det, også heller si at du ikke vil ha noe med han å gjøre etterpå??

Jeg tror han har baktanker med å bli venn også. Tror det er mest for fasadens skyld, og for at ryktene om han ikke skal spinnes videre på. (Han har vært beint og rent slem.)

Hadde han hatt edle intensjoner, hadde han vel for pokker gitt meg det som er mitt, og gjerne gitt meg en forklaring og en unnskyldning for måten han har oppført seg på i flere år.

Jeg tror at hvis jeg nå går med på å være venn, så vil han ikke gi meg det som er mitt uansett. Klart, jeg kan jo prøve.

Bente831365380491

Jeg tror han har baktanker med å bli venn også. Tror det er mest for fasadens skyld, og for at ryktene om han ikke skal spinnes videre på. (Han har vært beint og rent slem.)

Hadde han hatt edle intensjoner, hadde han vel for pokker gitt meg det som er mitt, og gjerne gitt meg en forklaring og en unnskyldning for måten han har oppført seg på i flere år.

Jeg tror at hvis jeg nå går med på å være venn, så vil han ikke gi meg det som er mitt uansett. Klart, jeg kan jo prøve.

Det er jo verdt et forsøk!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...