Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Vår lille sønn på 15 mnd har hatt store, røde utslett på nederste del av ryggen i ca. 2 uker. Fikk time hos legen vår 12. jan., men vil først spørre barnelegen her, siden det ikke blir bedre av at jeg smører med babyolje, locobase osv. for å holde huden myk. Han gir ikke uttrykk for at det klør, men jeg synes det ser så fælt ut. I tillegg er han rød og tørr bak knærne, og rødprikkete (små prikker) oppover ryggen. Hva kan dette være? Han spiser stort sett alt han får, og er veldig glad i frukt og grønnsaker. Takknemlig for svar.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/14492-store-r%C3%B8de-utslett/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Ragnhild Halvorsen, Lege Spesialist i Im

Kjære dimbat

Ettersom sønnen din også er rød og tørr andre steder på kroppen ville jeg tro utslettet på ryggen er atopisk eksem. På den annen side er det veldig lite typisk at det ikke klør - atopisk eksem klør så godt som alltid.

Det er slett ikke alltid det er nok å smøre godt med olje og fuktighetskremer - ofte må det også kortisonkrem på resept til. Men det er viktig at du fortsetter å smøre med fuktighetskrem - det gjør at eksemet - hvis det er det det er - ikke blir værre. Fortsett med å smøre til du skal til legen - hvis det ikke blir mye værre - da må du få legen til å se på det før timeavtalen.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/14492-store-r%C3%B8de-utslett/#findComment-69309
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...