Gjest girly-girl20 Skrevet 28. april 2004 Del Skrevet 28. april 2004 Reiser til Algarvekysten om en måneds tid. Er først egang jeg er i utlandet, så er det noen som har vært i algarve før som kan komme med noen gode råd? Utenom å hudke pass og billetter da, for det har jeg klart selv 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/145007-har-du-v%C3%A6rt-i-portugal/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Aina E Skrevet 28. april 2004 Del Skrevet 28. april 2004 Algarve er et ganske typisk turiststed med høye priser. Veldig mye god mat (spesielt sjømat) og sinnsykt flotte strender. Noe kaldt i sjøen fordi du har stillehavet rett ut... (Tror jeg det var). Du burde ta en "klippetur" langs kysten med noen av de lokale båtførerene som leier seg ut langs stranden. Å bli med på de arrangerte haifisketurene og sightseeingene kan fort bli meget kostbart. Det er mye uteliv natt og kveldstid, mange tyskere, svensker og engelskmenn. Ellers vokser det aloe vera vilt og det er lett å bli "lurt" av selgere på stranden som selger klokker, smykker og annet dill. Vi ble t.o.m. tilbudt stoff på gata mens vi gikk med barna på høylys dag, så gå ikke alene er mitt råd... Ellers er det liten vits å leie bil for å se på området rundt, med mindre du kjører på dagstur til en storby. Det er ikke mye å se på enn brunsvidd gress, tørre busker og små hus innover i landet. Langs kysten er det det samme hele veien. Turister, strender og restauranter. Så hvis du er der for å bade, sole deg og gå på byen, er det sikkert ypperlig. Men jeg foretrekker et sted det er litt mer å se på og finne på. Ikke noe særlig for småbarnsfamilier m.a.o. Synes jeg, da... Men godt tur og kos deg! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/145007-har-du-v%C3%A6rt-i-portugal/#findComment-917781 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Prozak Skrevet 28. april 2004 Del Skrevet 28. april 2004 Algarve er et ganske typisk turiststed med høye priser. Veldig mye god mat (spesielt sjømat) og sinnsykt flotte strender. Noe kaldt i sjøen fordi du har stillehavet rett ut... (Tror jeg det var). Du burde ta en "klippetur" langs kysten med noen av de lokale båtførerene som leier seg ut langs stranden. Å bli med på de arrangerte haifisketurene og sightseeingene kan fort bli meget kostbart. Det er mye uteliv natt og kveldstid, mange tyskere, svensker og engelskmenn. Ellers vokser det aloe vera vilt og det er lett å bli "lurt" av selgere på stranden som selger klokker, smykker og annet dill. Vi ble t.o.m. tilbudt stoff på gata mens vi gikk med barna på høylys dag, så gå ikke alene er mitt råd... Ellers er det liten vits å leie bil for å se på området rundt, med mindre du kjører på dagstur til en storby. Det er ikke mye å se på enn brunsvidd gress, tørre busker og små hus innover i landet. Langs kysten er det det samme hele veien. Turister, strender og restauranter. Så hvis du er der for å bade, sole deg og gå på byen, er det sikkert ypperlig. Men jeg foretrekker et sted det er litt mer å se på og finne på. Ikke noe særlig for småbarnsfamilier m.a.o. Synes jeg, da... Men godt tur og kos deg! "Vi ble t.o.m. tilbudt stoff på gata mens vi gikk med barna på høylys dag, så gå ikke alene er mitt råd..." Er det farligere å bli tilbudt narko hvis man er alene enn om man er flere? :-) "........................" 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/145007-har-du-v%C3%A6rt-i-portugal/#findComment-917934 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dorthe Skrevet 28. april 2004 Del Skrevet 28. april 2004 Algarve er et ganske typisk turiststed med høye priser. Veldig mye god mat (spesielt sjømat) og sinnsykt flotte strender. Noe kaldt i sjøen fordi du har stillehavet rett ut... (Tror jeg det var). Du burde ta en "klippetur" langs kysten med noen av de lokale båtførerene som leier seg ut langs stranden. Å bli med på de arrangerte haifisketurene og sightseeingene kan fort bli meget kostbart. Det er mye uteliv natt og kveldstid, mange tyskere, svensker og engelskmenn. Ellers vokser det aloe vera vilt og det er lett å bli "lurt" av selgere på stranden som selger klokker, smykker og annet dill. Vi ble t.o.m. tilbudt stoff på gata mens vi gikk med barna på høylys dag, så gå ikke alene er mitt råd... Ellers er det liten vits å leie bil for å se på området rundt, med mindre du kjører på dagstur til en storby. Det er ikke mye å se på enn brunsvidd gress, tørre busker og små hus innover i landet. Langs kysten er det det samme hele veien. Turister, strender og restauranter. Så hvis du er der for å bade, sole deg og gå på byen, er det sikkert ypperlig. Men jeg foretrekker et sted det er litt mer å se på og finne på. Ikke noe særlig for småbarnsfamilier m.a.o. Synes jeg, da... Men godt tur og kos deg! Å bli tilbudt stoff er da en dagelig ting og at det skjer i Portugal som i Oslo forbauser meg ikke. Ble du tilbudt noe spennende ) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/145007-har-du-v%C3%A6rt-i-portugal/#findComment-917949 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Aina E Skrevet 28. april 2004 Del Skrevet 28. april 2004 "Vi ble t.o.m. tilbudt stoff på gata mens vi gikk med barna på høylys dag, så gå ikke alene er mitt råd..." Er det farligere å bli tilbudt narko hvis man er alene enn om man er flere? :-) "........................" Tja, jeg ville ikke følt meg særlig tilpass om jeg var alene og traff på de fyrene der. Du har tydeligvis ikke truffet de. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/145007-har-du-v%C3%A6rt-i-portugal/#findComment-918003 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Aina E Skrevet 28. april 2004 Del Skrevet 28. april 2004 Å bli tilbudt stoff er da en dagelig ting og at det skjer i Portugal som i Oslo forbauser meg ikke. Ble du tilbudt noe spennende ) Er det dagligdags? Ikke for meg... Det er første gang faktisk, på den måten der. Jeg har bodd i Oslo halve mitt liv og aldri har noen kommet bort til meg og tilbudt meg det på gata. Spennende? Ikke særlig. Destruktivt, ja. Men ikke særlig spenende. Hårreisende mener jeg at folk ikke respekterer en familie med små barn som er på ferie. Tenker bare penger, ikke sant. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/145007-har-du-v%C3%A6rt-i-portugal/#findComment-918006 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dorthe Skrevet 28. april 2004 Del Skrevet 28. april 2004 Er det dagligdags? Ikke for meg... Det er første gang faktisk, på den måten der. Jeg har bodd i Oslo halve mitt liv og aldri har noen kommet bort til meg og tilbudt meg det på gata. Spennende? Ikke særlig. Destruktivt, ja. Men ikke særlig spenende. Hårreisende mener jeg at folk ikke respekterer en familie med små barn som er på ferie. Tenker bare penger, ikke sant. Jeg er enig, de tenker bare dop og penger. Men jeg synes synd på dem likevel. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/145007-har-du-v%C3%A6rt-i-portugal/#findComment-918022 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Prozak Skrevet 28. april 2004 Del Skrevet 28. april 2004 Tja, jeg ville ikke følt meg særlig tilpass om jeg var alene og traff på de fyrene der. Du har tydeligvis ikke truffet de. For all del :-) Jeg ser bare ikke helt det skumle i å bli tilbudt dop. Det har nesten vært hverdagen enkelte steder hvor jeg har bodd. "..........................." 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/145007-har-du-v%C3%A6rt-i-portugal/#findComment-918140 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest girly-girl20 Skrevet 29. april 2004 Del Skrevet 29. april 2004 Algarve er et ganske typisk turiststed med høye priser. Veldig mye god mat (spesielt sjømat) og sinnsykt flotte strender. Noe kaldt i sjøen fordi du har stillehavet rett ut... (Tror jeg det var). Du burde ta en "klippetur" langs kysten med noen av de lokale båtførerene som leier seg ut langs stranden. Å bli med på de arrangerte haifisketurene og sightseeingene kan fort bli meget kostbart. Det er mye uteliv natt og kveldstid, mange tyskere, svensker og engelskmenn. Ellers vokser det aloe vera vilt og det er lett å bli "lurt" av selgere på stranden som selger klokker, smykker og annet dill. Vi ble t.o.m. tilbudt stoff på gata mens vi gikk med barna på høylys dag, så gå ikke alene er mitt råd... Ellers er det liten vits å leie bil for å se på området rundt, med mindre du kjører på dagstur til en storby. Det er ikke mye å se på enn brunsvidd gress, tørre busker og små hus innover i landet. Langs kysten er det det samme hele veien. Turister, strender og restauranter. Så hvis du er der for å bade, sole deg og gå på byen, er det sikkert ypperlig. Men jeg foretrekker et sted det er litt mer å se på og finne på. Ikke noe særlig for småbarnsfamilier m.a.o. Synes jeg, da... Men godt tur og kos deg! Takker for langt svar! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/145007-har-du-v%C3%A6rt-i-portugal/#findComment-918568 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.