Gå til innhold

Spiser du hermetikk?

Anbefalte innlegg

Jeg spiser aldri ferdigretter, Joikakaker el.l. fra boks. Mest fordi dette nesten alltid er enten "blandinger" av typen spaghetti a la Capri eller noe i brun ferdigsaus, og jeg er ikke glad i noen av delene. Men jeg husker en del sånne retter fra ferieopphold på 60- og 70-tallet på hytta uten strøm, uten kjøleskap og bare propanbluss til matlaging. Picknikskinke på boks var en typisk sommermiddag-basis, og jeg husker pannekakene laget med kondensert Viking-melk ble kjempegode. 

Det jeg spiser mest av fra boks, er Sunnmøres peppermakrell uten tomatsaus, tunfisk og mais. Dessuten fiskeboller en gang i blant. 

Fortsetter under...

Nicklusheletida
laban skrev (9 timer siden):

Jeg spiser aldri ferdigretter, Joikakaker el.l. fra boks. Mest fordi dette nesten alltid er enten "blandinger" av typen spaghetti a la Capri eller noe i brun ferdigsaus, og jeg er ikke glad i noen av delene. Men jeg husker en del sånne retter fra ferieopphold på 60- og 70-tallet på hytta uten strøm, uten kjøleskap og bare propanbluss til matlaging. Picknikskinke på boks var en typisk sommermiddag-basis, og jeg husker pannekakene laget med kondensert Viking-melk ble kjempegode. 

Det jeg spiser mest av fra boks, er Sunnmøres peppermakrell uten tomatsaus, tunfisk og mais. Dessuten fiskeboller en gang i blant. 

Jeg husker da jeg kom til Oslo I 1987 og bodde på hybel. Det gikk veldig mye i Spagetti ala Capri og Grandiosa. Jeg la i fra meg dette da jeg traff x-mannen i 1990 og forsøkte å bli mer voksen 😀

Nicklusheletida skrev (3 timer siden):

Jeg husker da jeg kom til Oslo I 1987 og bodde på hybel. Det gikk veldig mye i Spagetti ala Capri og Grandiosa.

Det er nok ganske vanlig. Det året jeg bodde et sted med hybelkomfyr, vekslet middagene stort sett mellom ostesmørbrød og pasta uten saus, På  lørdagene kjøpte jeg ofte en frossenpizza i passe størrelse for én. Den finnes selvsagt ikke lenger, men jeg husker den som veldig god. Det var en variant med bare tomatsaus og ost. Det var et begrenset antall å velge mellom på første halvdel av 80-tallet. 

Nicklusheletida skrev (12 timer siden):

Jeg husker da jeg kom til Oslo I 1987 og bodde på hybel. Det gikk veldig mye i Spagetti ala Capri og Grandiosa. Jeg la i fra meg dette da jeg traff x-mannen i 1990 og forsøkte å bli mer voksen 😀

Husker jeg syntes spaghetti ala Capri var stas som barn. En gang for kanskje 10-15 år siden bestemte jeg meg for å prøve det igjen for første gang på mange tiår. Jeg orket ikke spise opp 😆😆

Grandis likte jeg ikke selv som student, men husker en ikke uvanlig middag kunne være Maggi potetmos fra pose, med smørøye og pepper. Jøje meg! 

Lillemus
morsan skrev (41 minutter siden):

Husker jeg syntes spaghetti ala Capri var stas som barn. En gang for kanskje 10-15 år siden bestemte jeg meg for å prøve det igjen for første gang på mange tiår. Jeg orket ikke spise opp 😆😆

Vi pleide å ha Spetti, som var en annen variant over samme tema. Grøsser litt når jeg tenker på det i dag, men jeg har spist mine bokser av den ja. Har spist Capri også, husker jeg syntes pølsene var gode. Det er mange år siden da, som jeg husker det smakte de jo fint lite og spaghettien var så overkokt at den gikk i oppløsning i munnen.

Annonse

hattifnattus
Lillemus skrev (48 minutter siden):

Vi pleide å ha Spetti, som var en annen variant over samme tema. Grøsser litt når jeg tenker på det i dag, men jeg har spist mine bokser av den ja. Har spist Capri også, husker jeg syntes pølsene var gode. Det er mange år siden da, som jeg husker det smakte de jo fint lite og spaghettien var så overkokt at den gikk i oppløsning i munnen.

De gangene jeg har kjøpt spagetti ala capri i voksen alder så har som regel spagettien blitt liggende igjen ( den er jo mer som gele ) og maulet i meg pølsene og kjøttbollene.😅

Lillemus skrev (12 timer siden):

Jeg husker faktisk jeg så en oppskrift på Capri en gang – ville sikkert smake godt. Jeg liker jo spaghetti og kjøttboller

hattifnattus
morsan skrev (1 time siden):

Fant den: https://www.godt.no/oppskrifter/pasta/8989/hjemmelaget-spagetti-la-capri

Jeg bruker generelt sett å like oppskriftene til Lise Finckenhagen, så trolig også denne :D 

Jeg pleier å lage de der der fast i middagsrotasjonen, og bruker også kjøttbollene til f.eks pizza :) Jeg syns de er kjempegode

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...