Gå til innhold

Hodepine - søvnproblemer

Anbefalte innlegg

Gjest bekymret66

Håper noen kan hjelpe meg.

Har nå hodepine 16 dagen på rad.Har også hatt perioder med nummenhet i ansiktet, men ikke nå de 4 siste dagene.

Er også plaget med mye svimmelhet og kvalme. Kan plutselig føle meg veldig dårlig.

Ikke noe særlig når man har to barn, og den yngste bare 2,5 år.

De siste fem nettene har jeg knapt fått sovet. Sovner greit når jeg legger meg, men våkner etter ca 1,5 time. Må da på toalettet. Har vel i alle år våknet 2-3 ganger om natten for å gå på toalettet, men aldri hatt problemer med å sovne igjen. Nå kan klokka bli både 4-5 og 6 før jeg sovner igjen.

Var hos legen på mandag og tok blodtrykk og en del blodprøver.

Hun som tok blodtrykket mitt klarte å vise hvor forskrekket hun ble over mitt altfor høye blodtrykk 130/89. Men i følge legen var det innenfor normalen.

Har også fått beskjed om at kolesterolet var litt høyt.

Resultatet av legebesøket var sykmelding og resept på sovemiddel, og beskjed om å ta kontakt hvis jeg ikke ble bedre.

Til og med med sovemidler våkner jeg etter en-to timer for å gå på toalettet. Våkner også flere ganger i løpet av natten, men har lettere for å sovne igjen. Synes ikke sovemiddel burde være den beste løsning.

Har nå lest mye på nettet ang. helse.

Og har nå fått helt hetta.

Har nemlig lest at søvnproblemer og hjertesvikt kan henge sammen. (moren min døde tidlig pga hjerteinfarkt) Er selv oververktig og har gått ned ca. 16 kg det siste året.Og er nok ikke ferdig der.

Har også til tider litt vondt i brystet. Men det har jeg også hatt tidligere, men EKG har vært fin, senest i januar.

Føler at legen ser på meg som en som ikke har annet å gjøre enn å bry henne. Men hva skal man gjøre når man ikke føler seg bra, og er kjemperedd???

Hun ba meg (på mandag) ta kontakt hvis jeg ikke ble bra. Hvor lenge ville dere ventet før dere tok kontakt igjen.

Jeg har tenkt å ringe fredag, for da er det siste dagen av sykmeldingen min. Har jo ikke lyst å bli sykmeldt, vil jobbe å være frisk.

Hva tror dere kloke hoder det kan være som feiler meg, har dere noen formening.

Vil være dere veldig takknemmlig.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/145021-hodepine-s%C3%B8vnproblemer/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det at du må på toalettet hver natt kan skyldes overømfintlig blære. Det finnes midler i helsekostbutikker som kan ha god hjelp mot dette.

Synes ikke du skal "fordømme" sovetabletter. De kan være til god hjelp, i hvert fall i perioder.

Har ikke annet råd enn å mase på legen, spesielt angående det med hodepinen og det at du våkner opp hver natt.

PS.legen skal ikke gi et inntrykk av at du er til bry. Da er det bedre å skifte lege.

God bedring ;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...