Gå til innhold

Sykelig sjalusi..


752249731

Anbefalte innlegg

Jeg er en gutt som har vært sammen med en jente i 25 år. Vi har tre barn sammen. For 3 år siden ble hun veldig tynn og hadde problemer. Etter mye press fra min side fortalte hun om sin sjalusi.Det var så mye at jeg måtte selv oppsøke psykolog for å få klarhet i meg selv.Etter å ha gått der 10 ganger trodde hun at min samboer hadde en sinnslidelse.

Når dette stod på sitt verste fikk jeg hånden full av eksem (har aldri hatt det tidligere)

Etter en stund/behandling gikk dette bort samtidig som jeg fikk min samboer til å oppsøke hjelp. Det har hun gjort og det har blitt litt bedre. Men nå fornekter hun alt sammen og skylder på meg. Men til spørsmålet. Når det er rett før hun får utbrudd får jeg og min datter på 8 år eksemen tilbake. Hva kommer det av??

Er det energien hennes som gjør det??

Jeg føler også en viss avstand fra henne før dette skjer.

Er det bra for fam. og bo sammen med henne?? p.f.takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest tjohooo

JEg gidder ikke spekulere i hvem som er skylden til hva, HVA ER VITSEN MED DET?!

Vær heller voksne, gå og få parterapi!! Tydelig at hele greia er dysfunksjonelt. Nytter ikke skylde på hverandre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg personlig mener at ditt utslett har sammenheng med energien som er i lufta, og som for deg betyr at noe du ikke liker, snart kommer. Du er nok en sensitiv person for slike energier i lufta, og tar dem inn og lar dem bli dine i form av utslett. Men dette er helt sikkert ikke en lege enig i da.

Du må skape en radius rundt deg som er din, og blokkere for andres energier, slik at du ikke utagerer det som andre holder inni seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg personlig mener at ditt utslett har sammenheng med energien som er i lufta, og som for deg betyr at noe du ikke liker, snart kommer. Du er nok en sensitiv person for slike energier i lufta, og tar dem inn og lar dem bli dine i form av utslett. Men dette er helt sikkert ikke en lege enig i da.

Du må skape en radius rundt deg som er din, og blokkere for andres energier, slik at du ikke utagerer det som andre holder inni seg selv.

Hei rota.

Takk for svaret. Hvordan skaper jeg en radius rundt meg slik at jeg blokkerer for andres energier. Takknemlig for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei rota.

Takk for svaret. Hvordan skaper jeg en radius rundt meg slik at jeg blokkerer for andres energier. Takknemlig for svar.

Det er noe som er veldig vanskelig og beskrive. Du må bli veldig selvbevisst, slik at du vet hva som er ditt og ikke ditt. Bruke din mentale kraft og samtidig kjenne på følelsene som kommer og kjenne godt etter om de kommer fra deg eller utenfra.

For å bruke dataspråket, lage en brannmur rundt deg, hvor du kan avgjøre selv om du vil slippe inn de som prøver og hakke seg inn eller ikke. Se visuelt på deg selv i en boble samtidig som du ser på de andre rundt deg i en annen boble og så avgjøre hva som foregår av projeseringer. Hvis du ser godt nok på de rundt deg, vil du med litt trening se om de forsøker å overføre noe på deg som de egentlig har selv.

Jeg vet dette høres litt kryptisk ut, men det er som sagt veldig vanskelig og forklare, man må bare prøve seg frem og se hvordan det virker. Når du opplever energier, så snakk mentalt med de det gjelder, altså ikke så de hører det, men bare tenk tankene som f.eks, du klarer ikke lenger og påvirke meg, jeg er sentrert i meg selv. Samtidig som du tenker dette, så lar du tankene være i hele kroppen liksom, som om hele kroppen sier dette. Lat som om du er i midten av deg selv og tenker tankene ut gjennom alle porer i kroppen, og lar de omgi deg i en radius på noen meter.

Gjør et forsøk, og se om du skjønner hva jeg prøver og si her. Klarer du det, lover jeg en herlig følelse. Det virker.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Jeg personlig mener at ditt utslett har sammenheng med energien som er i lufta, og som for deg betyr at noe du ikke liker, snart kommer. Du er nok en sensitiv person for slike energier i lufta, og tar dem inn og lar dem bli dine i form av utslett. Men dette er helt sikkert ikke en lege enig i da.

Du må skape en radius rundt deg som er din, og blokkere for andres energier, slik at du ikke utagerer det som andre holder inni seg selv.

Hva skjer med personer som bor sammen med en med person som har en sykisk lidelse(Sjalusi).

Takknemlig for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva skjer med personer som bor sammen med en med person som har en sykisk lidelse(Sjalusi).

Takknemlig for svar.

Du har bodd sammen med henne i 25 år, så det har du vel en viss erfaring med hva som skjer. Det kommer helt an på hvordan du takler det. Hvor bevisst du er osv.

Er du lei hele greia, og er på jakt etter en vei ut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Det er noe som er veldig vanskelig og beskrive. Du må bli veldig selvbevisst, slik at du vet hva som er ditt og ikke ditt. Bruke din mentale kraft og samtidig kjenne på følelsene som kommer og kjenne godt etter om de kommer fra deg eller utenfra.

For å bruke dataspråket, lage en brannmur rundt deg, hvor du kan avgjøre selv om du vil slippe inn de som prøver og hakke seg inn eller ikke. Se visuelt på deg selv i en boble samtidig som du ser på de andre rundt deg i en annen boble og så avgjøre hva som foregår av projeseringer. Hvis du ser godt nok på de rundt deg, vil du med litt trening se om de forsøker å overføre noe på deg som de egentlig har selv.

Jeg vet dette høres litt kryptisk ut, men det er som sagt veldig vanskelig og forklare, man må bare prøve seg frem og se hvordan det virker. Når du opplever energier, så snakk mentalt med de det gjelder, altså ikke så de hører det, men bare tenk tankene som f.eks, du klarer ikke lenger og påvirke meg, jeg er sentrert i meg selv. Samtidig som du tenker dette, så lar du tankene være i hele kroppen liksom, som om hele kroppen sier dette. Lat som om du er i midten av deg selv og tenker tankene ut gjennom alle porer i kroppen, og lar de omgi deg i en radius på noen meter.

Gjør et forsøk, og se om du skjønner hva jeg prøver og si her. Klarer du det, lover jeg en herlig følelse. Det virker.

Lykke til!

Tusentakk for hjelpen og tipset.

Jeg synes det begynner å hjelpe på trykket etter at jeg fulgte dine råd.

Takk igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rådgiversentralen

Enig med tjohooo, kontakt familievernkontor el.l. Forholdet deres handler om annet enn eksem.

At du bør tenke på energi i lufta og lage brannmur rundt deg for å blokkere, høres ut new-age-virrete ut, glem *det* "rådet". Det er mitt råd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusentakk for hjelpen og tipset.

Jeg synes det begynner å hjelpe på trykket etter at jeg fulgte dine råd.

Takk igjen.

Det var hyggelig å høre. Bare fortsett og bruke din mentale styrke til å bli din egen herre. Det gir jo også en god tilleggsgevinst, ved å føle at man mestrer det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...