Gå til innhold

NHD- kjenner du til smertestillende


Gjest lhi555

Anbefalte innlegg

Gjest lhi555

Hei:-)

Jeg har en god del muskulære smerter i rygg, nakke, skuldre og armer. Dette skyldes trolig muskelspenninger og evt. betente muskler. Finnes det noen medisner som man kan bruke over litt tid som kan hjelpe på dette?

Jeg har brukt vioxx i en 10 dagers kur, men dette er vel ikke noen løsning over tid.

Jeg er i opptrapping på lamictal, men tror ikke smertene har noen forbindelse med dette, da smertene har vært der lenge før jeg begynte på denne medisinen.

Av div. grunner så er ikke SSRI noe alt.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest ikke nick nå

Det beste er vel om du kan klare deg med å bare bruke Paralgin forte, men hvis ikke det hjelper finnes det kombinasjoner av tabletter som man kan bruke. Selv bruker jeg en "cocktail" for å holde smertene i sjakk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lhi555

Det beste er vel om du kan klare deg med å bare bruke Paralgin forte, men hvis ikke det hjelper finnes det kombinasjoner av tabletter som man kan bruke. Selv bruker jeg en "cocktail" for å holde smertene i sjakk.

Hva består den coctailen av?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bugge1365380662

Du har jo disse vanlige smertelindrende og betennelsesdempende medisinene som Brexidol,Voltaren,Cataflam og liknende. Men har du veldig sterke smerter er det min erfaring at det ikke er nok.Men disse har jeg gått på over tid og de demper om ikke annet betennelseutbruddene litt. Holder ting litt i sjakk. Så har du orudis gel som kan smøres på små områder.Men alle disse midlene han være hard for magen,også salven.Ellers på sikt kan forsiktig medisinsk trening med fysioterapeut på et treningsstudio kanskje være noe for deg.Gode strekkøvelser. Fysioterapeuter som driver med laser eller ultralyd ,ev akupunktur.Selv har jeg hatt kronisk bekkenleddssyndrom i over 7 år, så du har min forståelse og dypeste medfølelse. Ensomt og tøft,og så usynlig på mange måter for omverdenen.Ellers er det også min erfaring at medisiner som er søvndyssende mer enn smertestillende(eks.Vallergan)

også kan hjelpe en gjennom en vond natt.

Men vennlig hilsen bugge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Windsong

Hva består den coctailen av?

Somadril er muskelavslappende, og kan være til god hjelp, men dessverre er det vanedannende.

Det man likevel kan vinne på å ta det en kort periode, er at man får slappet av. Muskelsmerter fører ofte til en vond sirkel hvor man spenner seg mer enn i starten pga. smertene, og følgen av det blir mer smerter, mer spenninger, mer smerter osv.

Fysikalsk behandling er også en god ide.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...