Gå til innhold

Forlover/Psyk.


Dory

Anbefalte innlegg

Hjeeelpe, jeg skal være forlover i min barndomsvennindes brylup. Bryllupet er i Juni.

Nå har jeg så dårlig samvittighet, fordi hun bor ca 70 mil herfra, så det vil bli alt for slitsomt for meg å holde utdrikkingslag. Jeg har forklart dette for henne. Hun ble nok lei seg, men jeg kan nesten ikke resie opp en uke eller 2 før og holde dette, så dra ned igjen, og så opp på bryllup. Phu. det har jeg hverken penger eller ork/helse til.

Men jeg får så dårlig samvittighet... Er det helt uvanlig å ikke holde noen form for utdrikkingslag??

Har spurt andre venner av henne(Vi har ikke samme venner, og har i dag nesten ingen kontakt.). Men ingen av de kunne ta på seg det ansvaret...

Er jeg skikkelig dårlig venninde/forlover nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest girlie22

skjønner åssen du har det. fikk såvidt til en liten sammenkomst av venninner da venninna mi skulle gifte seg, og jeg følte meg litt dårlig da. men ho var gravid, så det begrensa seg noe der også. Går det ikke an å sende ho på et spa eller noe, hvis dere er fler på å spleise på det? Jeg tror nok jeg hadde blitt skuffa hvis jeg var ho, men samtidig er det veldig vanskelig for deg som bor så langt borte.. Ho kan ikke komme til deg da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns ikke du er noen dårlig venninne eller forlover av den grunn. Jeg hadde ikke noe utdrikningslag, og syns det var helt greit. Venninnen din som skal gifte seg bør forstå at det blir for mye når du bor så langt unna og ikke er i form.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skjønner åssen du har det. fikk såvidt til en liten sammenkomst av venninner da venninna mi skulle gifte seg, og jeg følte meg litt dårlig da. men ho var gravid, så det begrensa seg noe der også. Går det ikke an å sende ho på et spa eller noe, hvis dere er fler på å spleise på det? Jeg tror nok jeg hadde blitt skuffa hvis jeg var ho, men samtidig er det veldig vanskelig for deg som bor så langt borte.. Ho kan ikke komme til deg da?

Hei! Hun har heller ikke mulighet til å komme hit.. Har sprurt hennes samboer/kommende mann:) Men de hadde ikke tid til det.

Det med spa var en god ide!! Tusen takk!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns ikke du er noen dårlig venninne eller forlover av den grunn. Jeg hadde ikke noe utdrikningslag, og syns det var helt greit. Venninnen din som skal gifte seg bør forstå at det blir for mye når du bor så langt unna og ikke er i form.

Tusen takk for svar:) Det viktigste er jo selve bryllupet.. Og det gleder jeg meg til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

Nå er ikke jeg noen spesialist på dette, men.....

Jeg synes dt høres helt urimelig ut at du skal reise 140 mil to ganger, først fo rå holde utdrikkingslag (noe stort tull) og deretter for å være forlover.

Det får holde lenge at du er forlover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min forlover var så hensynsfull å la meg få slippe utdrikningslag. ;-)

Hvis man velger en forlover som bor 70 mil unna, kan man ikke regne med utdrikningslag. Hvis man da ikke kan stille kvelden før brylluppet.

Kos deg. Det er gøy å gifte seg, og gøy å være forlover.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest uten signatur

Har hun ikke noen andre venninner der hun bor som kan ordne utdrikningslag da?

Selv synes jeg det må være lov å si det hvis en ikke har råd til å stille opp og betale reise og overnatting i tillegg til presang. Det kan jo bli veldig dyrt. Og kanskje nye klær. Da flyr tusenlappene fort. Og er en populær blir en kanskje bedt om å være forlover for flere. Nei, det må være lov å si stopp.

Ville jeg absolutt ha en forlover som bodde så langt unna, ville jeg faktisk tilbydd meg å betale reisen og overnatting (hvis ikke familien kunne tilby losji da). Ellers fikk en funnet en forlover i samme by!

Å tro at forloveren skal ordne utdrikningslag når en bor så langt unna er jo bare tull. Det må jo vedkommende skjønne vel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...