Gå til innhold

Bipolar,medisiner.


Gjest grønne øyne

Anbefalte innlegg

Gjest grønne øyne

Hei.

Jeg er en jente på 21 år som har diagnosen bipolar2 lidelse, og spiseforstyrrelse. ( tidligere anoreksi og nå generell sf )

Det har vært mye frem og tilbake med medisiner for meg. Jeg har hatt mye bivirkninger, og spes vektøkning var et veldig vanskelig punkt for meg, som førte til at jeg sluttet gang på gang.

De siste medisinene jeg fikk ( Serequel, lamictal og cipralex ) har fungert bra på det området, og de fleste områder egentlig...

Men for snart 3uker siden sluttet jeg, grunnet angst, selvskading, straff, sinne, etc.

Fikk selvfølgelig masse abstinenser, men det er forsåvidt gått over. Lever enda, og ser på det som en bragd. Men jeg har følt meg veldig rar. Har vært hypoman, men samtidig utrolig destruktiv, med mye selvskading.

Nå er jeg helt utslitt, og sover unormalt mye. Før sov jeg ikke av masse nozinan og vallergan, nå sovner jeg uten noenting, og sover også mye om dagen.

Går dette over? Jeg klarer ikke ta medisiner. Hva skal jeg gjøre da? Jeg har opfølging fra psykiater 2ganger i uken. Jeg orker ikke bli innlagt igjen. Er så sliten av det. Men jeg orker ikke ta medisiner heller. Da vil jeg på en måte bare slippe å leve lenger...

Hadde det ikke vært for familien, hadde jeg ikke levd lenger. Nå begynner også det å rakne. Jeg er så totalt likegyldig når det gjelder meg selv...

Men jeg orker ikke bli innlagt. Orker ingenting.

NHD: Er det helt umulig å klare seg uten medisiner når du har en bipolar lidelse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kizza1365380506

Du må begynne å ta medisin igjen. Du kan sikkert ikke klare deg uten, i og med at du får hypre perioder nå så tyder det jo på det. Går selv på lamictal og cipramil. Spør psykiateren du går hos, han vet nok helt sikkert hva som er best for deg. Vi kan ikke alltid avgjøre det selv.

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...