Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Og så ble tida skrudd tilbake til år 0: Pc uten programmer etter ny formattering.

Da jeg er en enkel person, må jeg be deg komme med tips til 'må-ha'.

Så langt: Ad-Aware og Spybot. Leter etter drivende godt og ikke minst gratis antivirusprogram. Hvilket er best?

Jeg må dessuten ha Word 2000, men det kan jeg vel glemme å laste ned fritt?

Og ellers?

Som antydet, her står det jaggu meg bom stille.

Ikke tenk på underholdning, tegne-, illustrasjonsprogrammer osv, det tar jeg etter hvert. Nå gjelder det bare å skalke lukene skikkelig.

En ting til: Jeg har gjort det før, men glemt framgangsmåten... Hvordan fjerne ekle Outlook og la Eudora bli epost-klient?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/145076-formattert-harddisk-hva-n%C3%A5/
Del på andre sider

Fortsetter under...

"Så langt: Ad-Aware og Spybot. Leter etter drivende godt og ikke minst gratis antivirusprogram. Hvilket er best?"

Avast har fungert bra for meg, det er gratis.

"Jeg må dessuten ha Word 2000, men det kan jeg vel glemme å laste ned fritt?"

Du kan laste ned OpenOffice gratis, der finner du både tekstbehandler og regneark og annet nyttig, og du kan både åpne og lagre MS Office-filer.

"Og ellers?"

Første ting man gjør etter reinstallasjon er å gå på Windows Update og laste ned service packs og alle sikkerhetsoppdateringer. Du må nok gjennom noen runder før du får alt på plass.

I tillegg til dette ville jeg lastet ned en vettug nettleser - Opera eller Firefox.

Andre nyttige programmer: Acrobat Reader (for å lese pdf), WinRar (er mye kjappere enn den innebyggete zip-funsjonaliteten i WinXP).

"Så langt: Ad-Aware og Spybot. Leter etter drivende godt og ikke minst gratis antivirusprogram. Hvilket er best?"

Du kan laste ned OpenOffice gratis, der finner du både tekstbehandler og regneark og annet nyttig, og du kan både åpne og lagre MS Office-filer.

"Og ellers?"

Første ting man gjør etter reinstallasjon er å gå på Windows Update og laste ned service packs og alle sikkerhetsoppdateringer. Du må nok gjennom noen runder før du får alt på plass.

I tillegg til dette ville jeg lastet ned en vettug nettleser - Opera eller Firefox.

Andre nyttige programmer: Acrobat Reader (for å lese pdf), WinRar (er mye kjappere enn den innebyggete zip-funsjonaliteten i WinXP).

'Du kan laste ned OpenOffice gratis, der finner du både tekstbehandler og regneark og annet nyttig, og du kan både åpne og lagre MS Office-filer.'

Jeg fant faktisk Office-cd'n, så det gikk jo greit.

'Første ting man gjør etter reinstallasjon er å gå på Windows Update og laste ned service packs og alle sikkerhetsoppdateringer. Du må nok gjennom noen runder før du får alt på plass.'

Det var gjort allerede.

'I tillegg til dette ville jeg lastet ned en vettug nettleser - Opera eller Firefox.'

Du sier noe...

'Andre nyttige programmer: Acrobat Reader (for å lese pdf), WinRar (er mye kjappere enn den innebyggete zip-funsjonaliteten i WinXP).'

Acrobat, akkurat. WinRar: Takk for tips.

- og takk i sin helhet.

"Og ellers?"

Hei igjen -

Langsom, men forhåpentligvis stødig vei framover mot ny kvalitetspc. Jeg velger å se på dette som positivt, nå skal jeg ikke legge inn alskens lort, men bare skikkelige greier.

Oppdaget at lyd mangler. Prøver jeg å lytte på radio, kommer melding om manglende hardware (!) opp. Det betyr vel at det mangler drivere? Har to installasjonscd-er fra den gangen jeg kjøpte pc'n: CD-RW Blaster og Creative Labs Live!. Er det best å installere disse eller jakte på andre drivere på nett? I så fall, har du noen ide om hvor / hva?

Mvh

Hei igjen -

Langsom, men forhåpentligvis stødig vei framover mot ny kvalitetspc. Jeg velger å se på dette som positivt, nå skal jeg ikke legge inn alskens lort, men bare skikkelige greier.

Oppdaget at lyd mangler. Prøver jeg å lytte på radio, kommer melding om manglende hardware (!) opp. Det betyr vel at det mangler drivere? Har to installasjonscd-er fra den gangen jeg kjøpte pc'n: CD-RW Blaster og Creative Labs Live!. Er det best å installere disse eller jakte på andre drivere på nett? I så fall, har du noen ide om hvor / hva?

Mvh

Driverne du har på CD er sikkert ganske gamle. Hvis du vet hvilken modell lydkortet ditt er kan du finne nye drivere på produsentens hjemmesider.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...