Gå til innhold

Fyttigrisen for en dårlig kondis

Gjest tror jeg selger sykkelen jeg... :)

Anbefalte innlegg

Nå har jeg vært ute å syklet på min nye sykkel (som jeg snart har hatt i 2 måneder) for andre gang!

Og det var grisetungt! Det gikk greit i begynnelsen (bare nedoverbakker), men fy når jeg skulle hjem! Det var det verste jeg har vært borti!

Var så sliten at det var nyss før jeg kastet opp!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/145090-fyttigrisen-for-en-d%C3%A5rlig-kondis/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har mega-dårlig kondis jeg også. Nettopp derfor bør man jo sykle mer... :-)

Sjøl har jeg nylig bestilt meg en ergometersykkel for bruk inne på regnværsdager og om vinteren, og har gode forsetter om å bruke sykkelen (ute) hyppigere. Var ute en liten tur senest idag. Har tro på å starte rolig og øke etter hvert. Det er jo tidlig på sesongen ennå da... :-)

Ta noen rolige og forholdsvis korte turer i starten, og øk tempo og lengde etter hvert. Det skal i alle fall jeg prøve på! :-)

Sjøl har jeg nylig bestilt meg en ergometersykkel for bruk inne på regnværsdager og om vinteren, og har gode forsetter om å bruke sykkelen (ute) hyppigere. Var ute en liten tur senest idag. Har tro på å starte rolig og øke etter hvert. Det er jo tidlig på sesongen ennå da... :-)

Ta noen rolige og forholdsvis korte turer i starten, og øk tempo og lengde etter hvert. Det skal i alle fall jeg prøve på! :-)

Tja.....får se.....

Bør kanskje ikke anstrenge meg for mye da jeg er gravid...

Tja.....får se.....

Bør kanskje ikke anstrenge meg for mye da jeg er gravid...

Som gravid kan man vel bevege seg normalt, bare man tar det litt rolig? Trenger jo ikke sykle så du får blodsmak i munnen, bare korte turer. Og sykle med lette gir. Og gå av i bakkene om det blir for tungt.

Jeg har ergometersykkel som attpåtil står plassert foran en ekstra TV på et ekstra rom.... Men sykler jeg forzan Tv'en om kvelden??

Neida! Mange gode forsetter tidligere på dagen, men når kvelden kommer og huset er stille så blir de faktisk borte vek! *poff*

Annonse

Jeg har ergometersykkel som attpåtil står plassert foran en ekstra TV på et ekstra rom.... Men sykler jeg forzan Tv'en om kvelden??

Neida! Mange gode forsetter tidligere på dagen, men når kvelden kommer og huset er stille så blir de faktisk borte vek! *poff*

Ikke ta fra meg optimismen før jeg engang har fått ergometersykkelen i hus nå! :-)

Ikke ta fra meg optimismen før jeg engang har fått ergometersykkelen i hus nå! :-)

unnskyld!! :-)

Men hvis du alletrede sykler en del ute så har du sikkert mye bedre kondis enn meg allerede, så da klarer du kanskje å småsykle deg gjennom en hel sit-com!

Jeg holder ikke ut til pausen en gang! :-((

unnskyld!! :-)

Men hvis du alletrede sykler en del ute så har du sikkert mye bedre kondis enn meg allerede, så da klarer du kanskje å småsykle deg gjennom en hel sit-com!

Jeg holder ikke ut til pausen en gang! :-((

Jeg sykler ikke en del ute, jeg sykler littegranne, men har forsiktige ambisjoner om å øke på :-)

En del av sykkelturene mine utendørs har dessuten sterkt begrenset effekt på kondisen, dvs. alle sykkelturene med hunden, for da er det i alle hovedsak han som drar og jeg som bremser... :-) Men jeg forsøker å få til noen sykkelturer på egenhånd også, evt. sammen med mannnen min, der han sykler med hunden, mens jeg trår sjøl :-)

Jeg sykler ikke en del ute, jeg sykler littegranne, men har forsiktige ambisjoner om å øke på :-)

En del av sykkelturene mine utendørs har dessuten sterkt begrenset effekt på kondisen, dvs. alle sykkelturene med hunden, for da er det i alle hovedsak han som drar og jeg som bremser... :-) Men jeg forsøker å få til noen sykkelturer på egenhånd også, evt. sammen med mannnen min, der han sykler med hunden, mens jeg trår sjøl :-)

Mine "sykkelturer" er stort sett med poden, og da går det ikke akkurat hardt utover kondisen min, nei....

Håper du er litt mere bestemt enn meg da.

Var veldig flink til å bruke den i en uke, nå har den blitt brukt som tørkestativ på vaskerommet i et år ;o)

Uff....får dårlig samvittighet!

Men, de siste 2 mnd. har jeg gått tur(rask gange sammen med naboen) i en time nesten hver eneste dag ; resultatet er mye bedre kondis og noen kilo lettere ;o)

Lykke til Gemini!

Var veldig flink til å bruke den i en uke, nå har den blitt brukt som tørkestativ på vaskerommet i et år ;o)

Men, de siste 2 mnd. har jeg gått tur(rask gange sammen med naboen) i en time nesten hver eneste dag ; resultatet er mye bedre kondis og noen kilo lettere ;o)

Lykke til Gemini!

Har lyst til å gå turer med naboen jeg også (hun vil også), men "monsteret" vårt er litt slitsom når vi går på turer sammen med andre. Han liker visst litt for godt å ha all oppmerksomheten min for seg sjøl... Men jeg får ta meg i nakken og hoppe i det... :-)

Lykke til Gemini!

Takk forresten! Du får fortsette med turene, det er nok en god vane!

Går det bra med hunden hos dere også?

Annonse

Takk forresten! Du får fortsette med turene, det er nok en god vane!

Går det bra med hunden hos dere også?

Ja jeg skal nok fortsette nå som jeg er blitt så flink ;o)

Det blir fort en vane.

Men jeg tar den alltid på ettermiddagen ,når mannen er kommet hjem,for jeg orker ikke å ha med lillejenta på slike turer...

Hunden går det kjempefint med.

Veldig snill og rolig.

Men han har ikke vært så lett å lære med hensyn til å gå skikkelig i bånd.

Og det er ganske tungt når han drar meg ;med sine 37 kilo muskler ;o)

Begynner på dressurkurs den 11 mai,så får vi se hvilke triks de kan lære meg.

Ja jeg skal nok fortsette nå som jeg er blitt så flink ;o)

Det blir fort en vane.

Men jeg tar den alltid på ettermiddagen ,når mannen er kommet hjem,for jeg orker ikke å ha med lillejenta på slike turer...

Hunden går det kjempefint med.

Veldig snill og rolig.

Men han har ikke vært så lett å lære med hensyn til å gå skikkelig i bånd.

Og det er ganske tungt når han drar meg ;med sine 37 kilo muskler ;o)

Begynner på dressurkurs den 11 mai,så får vi se hvilke triks de kan lære meg.

Oi - er monsteret deres allerede blitt tyngre enn vårt... :-) Vår er vel ca 34 kg fortsatt. Blir 2 år til sommeren.

Ikke at det er noen trøst for deg, men han drar dessverre en del også. Men har blitt litt bedre i det siste, heldigvis.

Vi stopper når han drar, sier nei idet han strammer båndet. Og går ikke videre før båndet er slakt, helst at han går ved siden av meg. Så det blir mange nei og stopp... Men som sagt, det går bedre nå. Særlig når vi har kommet litt igang med turen og han har fått gjort fra seg og snust fra seg litt. Men, men, ting tar tid... :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...