Gå til innhold

Billigere allergimedisiner og medisiner på resept

Anbefalte innlegg

Jeg fikk i fjor påvist bjørkepollen og gresspollen allergi, og nå når sesongen begynner igjen må jeg begynne å tenke på medisiner.

Får jeg billigere medisiner om jeg får en resept på de?

Og finnes det sterkere medisiner på resept enn de jeg ellers har brukt å kjøpe på apoteket? Har noen gode erfaringer med hvilke øyedråper som er gode når jeg har gresspollen allergi?

Fortsetter under...

Ja, du får allergimedisinene MYE billigere når du får de på resept (blå resept). Det er mulig at det er noen typer allergimedisin som er sterkere enn de uten reseptplikt, men hovedsaklig er det pris og kvantum (hvor store pakninger man får kjøpt) som skiller. Sjøl bruker jeg Clarityn tabletter, og Livostin nesespray og Livostin øyedråper. Brukte noen andre og sterkere øyedråper tidligere, men de var for sterke for meg, så øynene ble såre og tørre.

Det er mye billigere på resept.

Men du bør begynne på medisin en måneds tid _før_ pollensesongen starter! Sa ikke legen din dette? Det er viktig for å få minst mulig plager.

Det er såklart aldri for sent å begynne, men det beste er å starte opp en måneds tid før slik at du har dette i kroppen før sesongen starter.

Løøøøp til legen imorra! ;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...