Gå til innhold

Medisin-spm, Nils Håvard! VIKTIG!!!


Gjest Ung kvinne 20

Anbefalte innlegg

Gjest Ung kvinne 20

Jeg bruker fast 40mg Fluoxetin (om morgenen) samt 45mg Orfiril om kvelden. Men jeg har slutta å ta begge desse, fordi jeg vil slutte. Orker ikke mer..... Ser egentlig ikke noe forskjell, selv med medisiner....så hvorfor gå på dem da liksom?

Men det jeg lurer på er: hva kan skje når man slutter så brått med medisiner?

Har ikke tatt dem på 2 uker.

Noe annet jeg lurer på: Jeg har brukt sovemedisin ved bevohov, men har ikke tatt det på en stund. Men i forgår begynte jeg på dem igjen. I går var jeg derimot veldig neddopet, og sov omtrent hele dagen. Klarte ikke stå opp. Da jeg endelig klarte å kave meg opp av sengen, så holdt jeg på å besvime. Hadde hjertebank, og alt foran meg var bare hvitt. Så bare hvitt hvitt hvitt. Besvimte ikke, heldigvis.

Men kan dette ha noe med at jeg slutte med de medisinene, eller kan det være at jeg plutselig tok sovemedisin igjen...og at det er en slags bivirkninge????

Noe annet som kanskje er interresant å vite er at jeg for tiden sliter med lav blodprosent. Men denne er på vei oppover igjen. (Var 10,7 eller noe sist jeg målte den...på tirsdag).

Håper du kan svare....for jeg lurer veldig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

1. Orfiril 45 mg er en så liten dose at det ikke har noe å si om du bruker den eller ikke.

2. Fluoxetin/Fontex har så lang halveringstid at den forsvinner svært langsomt ut av kroppen selv ved brå slutt.

Du risikerer å bli mer deprimert i løpet av de neste to månedene.

3. Når en har holdt opp med sovemedisin noen dager/uker, virker de ofte litt sterkere. Det er vel det som har skjedd med deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...