Gå til innhold

Dette er flaut..


kikkii

Anbefalte innlegg

Jeg er en jente på 24 år som er fortsatt ukysset og jomfru. Dette synes jeg er veldig flaut. Jeg har til og med ikke holdt en hånd til en gutt engang. Jeg sliter med bla. mye sosialangst og er redd for nærhet. Klarer ikke å snakke med andre og er redd når noen tar på meg. Når fysiotarapauten tar på meg blir jeg livredd. Jeg har også null selvtillitt og føler meg alltid veldig dum iforhold til andre. Klarer ikke å gå ut på fester og å være ungdom. Føler at jeg ikke har vært ungdom siden jeg alltid sitter inne og isolerer meg. Jeg er redd for at jeg aldri kan klare å få meg en kjæreste siden jeg ikke takler nærhet og kontakt. Foreldrene mine presser meg veldig og synes det er rart at jeg er så gammel og ikke har hatt noen kjæreste. De mobber meg og sier sårende ord til meg om dette hver eneste dag. Jeg er så redd for fremtiden min. Jeg er så redd for at jeg aldri skal klare å leve et normalt liv med hus, mann og barn. Jeg har så lyst til å bli"normal", men samtidig så vet jeg innerst inne at jeg ikke klarer det. Det gjør så fryktelig vondt. Skjærer i det sorte hjertet mitt. Hva skal jeg gjøre? Er dette veldig unormalt? Kommer jeg noengang til å få et liv? Det tror jeg ikke. Jeg går til behandling. Hilsen misslykka meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest ikke vær flau

Kognitiv terapi og eksponering skal hjelpe.

Dessverre er det ikke lett, men heller ikke umulig.

Det blir bare verre jo lengre det går, man må eksponere seg for det som er skummelt, for at det skal bli mindre skummelt. Første vil det jo bli økt angst, men etterhvert vil det bli mindre og mindre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du 26 eller 24 (du skreiv 26 i et annet forum)?

Uansett: det første du burde gjøre er antagelig å kutte ut forholdet til foreldrene dine - det høres veldig destruktivt ut og jeg vil tro de er skyld i mange av dine problemer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sender en varm klem

Har du venner som du kan snakke med? Hvis du forteller dette til en god venn, kommer du garantert til å få støtte og hjelp til å gå ut. Kjenner meg litt igjen i det du skriver. Jeg selv stenger meg inne og isolerer meg. Når noen ber meg ut vil jeg ikke, vet ikke hvorfor, er så redd. Føler meg dum blant andre, og er redd for alt jeg sier høres dumt ut. Går fint an å sitte og snakke med en person,men hvis det er mer enn to personer får jeg hetta..(med mindre de er VELDIG nære venner)

Det med at du er ukysset og jomfru, det er du ikke alene om, så ikke bekymre deg for det. Det er verken flaut eller dumt, men du må komme deg ut sånn smått for å faktisk bli kjent med noen.

Det med at foreldra dine mobber deg, syns du burde si til dem at det er sårende. Vær ærlig, så stopper de nok når de ser at du har det vont.

Hjelper behandlingen? Du får sikker hjelp der til å takle sosialangsten din. Kommer garantert til å gå bedre, bare ta deg tid.

Forstår deg jeg..:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du venner som du kan snakke med? Hvis du forteller dette til en god venn, kommer du garantert til å få støtte og hjelp til å gå ut. Kjenner meg litt igjen i det du skriver. Jeg selv stenger meg inne og isolerer meg. Når noen ber meg ut vil jeg ikke, vet ikke hvorfor, er så redd. Føler meg dum blant andre, og er redd for alt jeg sier høres dumt ut. Går fint an å sitte og snakke med en person,men hvis det er mer enn to personer får jeg hetta..(med mindre de er VELDIG nære venner)

Det med at du er ukysset og jomfru, det er du ikke alene om, så ikke bekymre deg for det. Det er verken flaut eller dumt, men du må komme deg ut sånn smått for å faktisk bli kjent med noen.

Det med at foreldra dine mobber deg, syns du burde si til dem at det er sårende. Vær ærlig, så stopper de nok når de ser at du har det vont.

Hjelper behandlingen? Du får sikker hjelp der til å takle sosialangsten din. Kommer garantert til å gå bedre, bare ta deg tid.

Forstår deg jeg..:)

Tusen takk for alle svarene, Jeg har dessverre ingen venner heller. Fordi jeg klarer ikke å ta kontakt med andre. Og hvem er det som vil ha et nærvevrak til venn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er du 26 eller 24 (du skreiv 26 i et annet forum)?

Uansett: det første du burde gjøre er antagelig å kutte ut forholdet til foreldrene dine - det høres veldig destruktivt ut og jeg vil tro de er skyld i mange av dine problemer.

jeg er 24 år. Skrev feil et sted. Så det ikke før nå. Vet ikke hvorfor det ble sånn. Unnskyld. Men jeg visste liksom ikke hvilket forum som passet best så da skrev jeg det på begge steder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ikke vær flau

Tusen takk for alle svarene, Jeg har dessverre ingen venner heller. Fordi jeg klarer ikke å ta kontakt med andre. Og hvem er det som vil ha et nærvevrak til venn?

Jeg er helt sikker på at du har mange flotte egenskaper som gjør deg til en flott person. Alle mennesker er verdifulle og fortjener å ha det bra.

Det er aldri for sent å få venner. Er det et kurs elelr en hobby du kunne tenkt deg å holde på med? Det er en fin mulighet til å møte andre mennesker.

Har du tatt opp dette temaet med behandleren din?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kognitiv terapi og eksponering skal hjelpe.

Dessverre er det ikke lett, men heller ikke umulig.

Det blir bare verre jo lengre det går, man må eksponere seg for det som er skummelt, for at det skal bli mindre skummelt. Første vil det jo bli økt angst, men etterhvert vil det bli mindre og mindre.

jeg har et forslag, du får synes hva du vil.

gå på chat.no også prater du anynymt men overåpent, ha netsex og diverse ting uten at noen trenger og vite at det er deg så du har ingenting og miste. slik kan du muligens styrke deg og gjøre deg litt tøffere i normale sosiale sammenhenger.

jeg er 17 og aldri kysser eller holdt hender heller.. så jeg føler med deg selv om du sikkert har det værre en meg. *klemm*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har et forslag, du får synes hva du vil.

gå på chat.no også prater du anynymt men overåpent, ha netsex og diverse ting uten at noen trenger og vite at det er deg så du har ingenting og miste. slik kan du muligens styrke deg og gjøre deg litt tøffere i normale sosiale sammenhenger.

jeg er 17 og aldri kysser eller holdt hender heller.. så jeg føler med deg selv om du sikkert har det værre en meg. *klemm*

jeg ville legge til noe.. jeg var dødsforelsket i en jente i klassen min helt fra 4-10 klasse.. men turte aldri og snakke med henne...

jeg ville gjerne vært vennen din kikkii... håper det vil gå bedre med deg, takk for at du sa det til oss her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Timari

Mulig at du føler at du er sent ute, men dette har jo ingenting med flauhet å gjøre.Seksuelle forhold og kjærester skal man bare ha når man er klar for det. jeg har selv hatt kjæreste men er fremdeles jomfru, fordi jeg følte at jeg ikke var klar for å ha seksuelle forhold før jeg var klar for det. og flere av mine venninner som er eldre enn deg er fremdeles jomfruer. Så ikke vær flau. ta tiden til hjelp og ikke press deg selv. Prøv deg sakte men sikkert frem til det du føler er riktig for deg. Kanskje det å bare flørte kan være et foreløpig mål. og så kan du se hvordan du føler deg med det. Jeg vet iallefall at jo mer opptatt du blir av å få deg kjæreste jo mer unaturlig vil du antakelig virke på eventuelle kjærester. Så ta det steg for steg.

ønsker deg lykke til videre. Ha tro på deg selv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...