Gå til innhold

NHD: Noen flinke psykiatere i Bergen


Gjest RBD

Anbefalte innlegg

Jeg har sannsynligvis RBD og prøver nå ut lamictal, men psykiateren min vet ingenting om medsinen og enda mindre om RBD. Han sier bla. at jeg må stoppe på 100 mg Lamictal. Vet du om noen som er flinke i bergensområdet? Evnt. noen andre som vet om noen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest insomnia000

Jeg har litt problemer med tanken på at en psykiater ikke vet noe om medisinen Lamictal og RBD.Sier han det selv,eller er det din opplevelse av ham? I tilfelle tror jeg det er enklere å be ham oppdatere seg istedenfor å finne ny psykiater.Eller mangler du tillit til ham sånn ellers også? Vennlig hilsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kizza1365380506

Johan Fredrik Krohn og Jan Wimpelman i Starvhusgt. i Bergen er dyktige begge to. Du trenger henvisning fra fastlegen din og det er lang ventetid. Men du betaler bare vanlig egenandel.

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har litt problemer med tanken på at en psykiater ikke vet noe om medisinen Lamictal og RBD.Sier han det selv,eller er det din opplevelse av ham? I tilfelle tror jeg det er enklere å be ham oppdatere seg istedenfor å finne ny psykiater.Eller mangler du tillit til ham sånn ellers også? Vennlig hilsen.

Han sier selv at han ikke vet noe om RBD. Lamictal sier han også at han ikke vet mye om, så det er nok ganske reelt. Det virker ikke som om han gidder å oppdatere seg. I tillegg sa han ikke noe om utslettet som kan komme, f.eks. Så da jeg ringte fordi jeg fikk litt utslett visste han ikke om jeg skulle seponere el. gå ned på dosen litt. Han visste heller ikke at Remeronen øker effekten av Cipramil, så det måtte jeg fortelle ham.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Johan Fredrik Krohn og Jan Wimpelman i Starvhusgt. i Bergen er dyktige begge to. Du trenger henvisning fra fastlegen din og det er lang ventetid. Men du betaler bare vanlig egenandel.

Mvh

Vet du om de har noe erfaring med/kan litt om medisinering med lamictal, hurtige svingninger ol?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest insomnia000

Han sier selv at han ikke vet noe om RBD. Lamictal sier han også at han ikke vet mye om, så det er nok ganske reelt. Det virker ikke som om han gidder å oppdatere seg. I tillegg sa han ikke noe om utslettet som kan komme, f.eks. Så da jeg ringte fordi jeg fikk litt utslett visste han ikke om jeg skulle seponere el. gå ned på dosen litt. Han visste heller ikke at Remeronen øker effekten av Cipramil, så det måtte jeg fortelle ham.

Er det bare jeg som synes at dette er merkelig? Er han helt nyutdannet,eller gammel og gått ut på dato? De har jo team der de skal rådføre seg med hverandre,og Lamictal er vel et mye brukt preparat? Kanskje du ikke har så mye å tape på å prøve en ny.Men Bergen er i hvertfall et sted med litt valgmuligheter siden det er en litt stor by.Men i første omgang be han rådføre seg med en kollega.Det er hans plikt.For du kommer jo uansett ikke til en ny psykiater med det samme.Kanskje hos en privatpratiserende,men da ruinerer du deg.(kan kanskje være en midlertidig løsning.)

Noe av det viktigste for meg i forhold til psykiateren min er at jeg føler meg trygg og har tillit til ham.Uten det kan du like gjerne prøve en ny.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nils Håvard Dahl, psykiater

Jeg kjenner mange særdeles flinke psykiatere i Bergen:

Anders Lund

Fred Holsten

Ketil J. Ødegaard

Ingvar Bjelland

Dag Neckelman

Dette er de jeg kjenner. Det betyr ikke at andre er mindre flinke. Det betyr bare at jeg ikke kjenner dem.

Jeg vet ingenting om muligheten for å få behandling hos noen av de nevnte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest twisted83

Jeg kjenner mange særdeles flinke psykiatere i Bergen:

Anders Lund

Fred Holsten

Ketil J. Ødegaard

Ingvar Bjelland

Dag Neckelman

Dette er de jeg kjenner. Det betyr ikke at andre er mindre flinke. Det betyr bare at jeg ikke kjenner dem.

Jeg vet ingenting om muligheten for å få behandling hos noen av de nevnte.

Så flott! Vet du om de har noen spesialområder også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hildalill

Han sier selv at han ikke vet noe om RBD. Lamictal sier han også at han ikke vet mye om, så det er nok ganske reelt. Det virker ikke som om han gidder å oppdatere seg. I tillegg sa han ikke noe om utslettet som kan komme, f.eks. Så da jeg ringte fordi jeg fikk litt utslett visste han ikke om jeg skulle seponere el. gå ned på dosen litt. Han visste heller ikke at Remeronen øker effekten av Cipramil, så det måtte jeg fortelle ham.

Dette hørtes ut for å være en snodig psykiater, 100 mg Lamictal ved RBD er etter alt overveiende en altfor lav dose.

De fleste må opp i 3- 400 mg. Opptrapping hver 14. dag til en måldose på mellom 17 - 20 i serumkonsentrasjon. Om nødvendig enda høyere.

Jeg ville ikke hatt en så uvitende behandler.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Liza i London

Johan Fredrik Krohn og Jan Wimpelman i Starvhusgt. i Bergen er dyktige begge to. Du trenger henvisning fra fastlegen din og det er lang ventetid. Men du betaler bare vanlig egenandel.

Mvh

Stotter deg her, Kizza.

Ikke bare er de dyktige paa medisiner, men ogsaa terapi - noe som kan vaere en sjelden kombinasjon.

det er saa absolutt verdt aa staa paa venteliste her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kizza1365380506

Vet du om de har noe erfaring med/kan litt om medisinering med lamictal, hurtige svingninger ol?

Ja, er selv bipolar og går på lamictal så det kan jeg skrive under på. Så jeg anbefaler dem virkelig. De har andre som arbeider der sammen med dem også, tror det er en psykolog, men vet ikke hva den siste behandleren har som utdannelse.

Lykke til.

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mmm3

Ja, er selv bipolar og går på lamictal så det kan jeg skrive under på. Så jeg anbefaler dem virkelig. De har andre som arbeider der sammen med dem også, tror det er en psykolog, men vet ikke hva den siste behandleren har som utdannelse.

Lykke til.

Mvh

Psykomotorisk fysioterapi?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest For tiden utenlands

Jeg kjenner mange særdeles flinke psykiatere i Bergen:

Anders Lund

Fred Holsten

Ketil J. Ødegaard

Ingvar Bjelland

Dag Neckelman

Dette er de jeg kjenner. Det betyr ikke at andre er mindre flinke. Det betyr bare at jeg ikke kjenner dem.

Jeg vet ingenting om muligheten for å få behandling hos noen av de nevnte.

Hvor bra er det egentlig aa legge ut navn paa navngitte psykiatere paa nett? Naa er nok de nevnte utmerkede psykiatere, men betyr det at de du ikke har nevnt ikke er utmerkede psykiatere?? Har disse psykiaterne samtykket i aa bli drevet reklame for paa denne maaten? Saavidt jeg vet har flere av disse psykiaterne sin hovedstilling i det offentlige, og det kan vel vaere noksaa misvisende aa tro at det da automatisk er aa lett aa komme til hos disse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 14 år senere...

Annonse

AnonymBruker
På 29.4.2004 den 23.29, Nils Håvard Dahl, psykiater skrev:

Jeg kjenner mange særdeles flinke psykiatere i Bergen:

 

Anders Lund

 

Fred Holsten

 

Ketil J. Ødegaard

 

Ingvar Bjelland

 

Dag Neckelman

 

Dette er de jeg kjenner. Det betyr ikke at andre er mindre flinke. Det betyr bare at jeg ikke kjenner dem.

 

Jeg vet ingenting om muligheten for å få behandling hos noen av de nevnte.

Bare menn..... Trist og stigmatiserende 

Anonymkode: 6d21b...699

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
49 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bare menn..... Trist og stigmatiserende 

Anonymkode: 6d21b...699

Og det var det verdt å dra frem en 14 år gammel tråd for å få sagt?

Anonymkode: d80e7...25e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FjellOgDalar

Det der synes jeg ikke er reklame. Man kan jo gå på legelisten.no hvor både fastleger og spesialister innen de fleste områder ligger ute med navn og mulighet for pasienter til å skrive vurderinger. At en psykiater anbefaler andre psykiatere slik, synes jeg er positivt. Det er jo bare et genuint ønske om å hjelpe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...