Gå til innhold

oppblåsthet

Anbefalte innlegg

Gjest motisaz

Har lett for å bli oppblåst imagen, og føler også at jeg ikke får puste. Magen blir og så større, uten at det har noen sammenheng med om jeg har spist. Det jeg lurer på er om dette kan være psykisk? Noen ganger kan det være nok å gå på do, eller f ut luft. Men når jeg blir oppblåst blir jeg ofte redd og orker ikke gjøre noe

Hvis jeg bøyer meg forover og trykker magen inn blir den flat igjen, men når jeg slipper ut pusten komme det ut en kul nederst i magen, kjennes ut som en muskel, men lurer på om det er egentlig at noe "skal ut" ?

dette ble vel surrete skrivi, men det bekymrer meg veldig.

når jeg ikke er oppblåst blir det nesten til at jeg går og er redd for at jeg plutselig skal blidet..det kan være så ille at jeg nesten ikke orker å stå oppreist eller gå..og blir fryktelig fort sliten og øler meg kreftesløs

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/14531-oppbl%C3%A5sthet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest batteri

jeg har same problem,ihvertfall nesten.lurer på om du kanskje har svart meg på noe lignende før?ihvertfall blir jeg veldig oppblåshet i magen,avogtil uten at jeg har spsit noe "spesielt".

tror det er at jeg blir oppblåst når jeg svelger spytt,og dessuten viss du må rape ofte går det alltid litt luft ned i magen før du gjør det.derfor er det lurt å ikke gjøre raping til en vane,har jeg lest.

jeg pleier alltid å gå rundt og trekke magen inn,det har blitt en vane for meg.jeg klarer ikke gå rundt og vise den store,oppblåste magen min.dessuten føles d avogtil som jeg skal sprenge,viss jeg presser litt med magen når jeg er oppblåst.d er veldig ekkelt!

lurer på om du også har mye luft i magen og har mye luft som må ut ofte?jeg får ofte vondt i magen viss jeg holder lufta inne,men jeg kan jo ikke gå rundt og slippe ut luft overalt heller!

forresten jeg har lest at plagene kan forverres av mye stress,bekymringer.lurre på om det er derfor jeg ofte får rumling og skumming i magen når det er veldig stille rundt meg og jeg håper det ikke skal komme,for da er jeg liksom så "anspent" eller bekymret over d!

vet du noe om d kan vere noe farlig å vere oppblåst hele tida??jeg er så lei av d og d plager meg hele tida!!!!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/14531-oppbl%C3%A5sthet/#findComment-69665
Del på andre sider

Gjest Nina Lindstad, spesialist i allmennmedis

Til motizak. Luft i magen forværres av kosthold som er luftdannende, særlig salater, kål-typer og tungt fordøyelig kjøtt-mat. Stress, uregelmesige måltider og lite mosjon vil også forværre. Synes du kan kontakte lege og få undersøkt magen din slik at du kan bli roligere, og for å utelukke brokk ( som er helt ufarlig, men plagsomt ).

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/14531-oppbl%C3%A5sthet/#findComment-70166
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...