Gå til innhold

Fenytoin

Anbefalte innlegg

Gjest (Anonymous)

Hei.

Jeg er en kvinne på 35 år som hadde hjernebetennelse i 76.

I den forbindelse fikk jeg to kraftige Grand mal anfall.

Ble medisinert med fenytoin som sannsynligvis virket. Har ikke hatt anfall siden. Begynte nedtrapping av fenytoin i 1981, men på grunn av en forferdelig redsel for nye anfall går jeg på en mikroskopisk dose fenytoin 10 mg. Jeg klarer ikke å kutte den ut. Blodprøver viser ingen konsentrasjon av fenytoin i blodet. Gjennomgått fødsel og svangerskap uten problemer EEG helt fin sist tatt 1991. Etter snart 25 år siden anfall håper jeg å klare å kutte ut fenytoin nå siden den dosen jeg går på er rent psykologisk. Kan du gi meg ett råd og kan jeg regne meg for helt frisk av epilepsien.

Føler meg veldig dum som fortsatt bekymrer meg for dette men det var en traumatisk opplevelse med den hjernebetennelsen som jeg aldri glemmer.

Takknemlig for svar.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/14546-fenytoin/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Rolf Salvesen, spesialist i nevrologi

Kjære Anonymous !

Jeg vil tro at sjansen for at du er kvitt din epilepsi må være minst 99%, siden du har vært anfallsfri så lenge på en homøopatisk dose fenytoin. Kanskje du kan begynne med å ta bort en dose på 10 mg i uka, altså at du tar 10 mg seks dager i uka. Etter en måned tar du bare fem dager i uka, og slik kan du fortsette så lenge du tør - jeg synes til du har kommet ned i null eller til det blir så sjeden du tar dosen at du likevel før eller siden vil glemme den.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/14546-fenytoin/#findComment-69810
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...