Gå til innhold

6000 kr igjen etter utgifter

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

laguna1365380434

Det er burde vel være OK det?

Jeg har ikke igjen mer ennsånn muligens 2000 kr(hvis jeg har flaks!) etter å ha betalt regninger, som helst både skal rekke til både mat, gøy og klær.:-(

(Det gjør det ikke da...)

Jeg synes 6000 til bare klær, gøy og luksus høres himmelsk ut! Men det er kanskje mindre om en har barn.

Annonse

Gjest bebba

Det er greit og ikke noen nød. Mange har mindre, og en del har mye mer. Hvis dere har en vanlig boligstandard og du mener vedlikehold så er ikke det noe problem. Hvis du mener at dere holder på med oppussing av nedslitt leilighet kan det bli et problem. Hvis dere handler i de dyreste klesbutikkene får dere fort problem. Hvis dere arver klær til ungene og er fornuftige med klær til dere voksne så går det greit osv. osv. Det finnes også mange fine ting på loppemarked og da sparer en den måneden. Lykken måles ikke i penger.

Det er burde vel være OK det?

Jeg har ikke igjen mer ennsånn muligens 2000 kr(hvis jeg har flaks!) etter å ha betalt regninger, som helst både skal rekke til både mat, gøy og klær.:-(

(Det gjør det ikke da...)

Jeg synes 6000 til bare klær, gøy og luksus høres himmelsk ut! Men det er kanskje mindre om en har barn.

Det er mye hvis du har barn også - 6ooo er masse luksus for barn og voksne hvis maten er betalt.

Annonse

Gjest på en familie

Takk for svar alle sammen. Jeg bare forsøker å sette opp et realistisk budsjett, da vi skal refinanisere. Pga at vi har hatt trang økonomi er det en del ting vi har utsatt når det gjelder vedlikehold og annet utstyr man trenger, så pengene kommer nok til å komme til nytte uten å være direkte luksus hele tiden.

Gjest på en familie

Vi er to voksne + et barn.

Kommer litt an på hvor gammelt barnet er også. Hos oss er det den største som drar mest penger i klær, utstyr etc. Mens minsten selvfølgelig har barnehage. Hvor mye bruker dere på mat sånn ca.

Hm, høres ut som vi er litt i overkant av hva jeg trodde når jeg hører svarene her.

Kommer litt an på hvor gammelt barnet er også. Hos oss er det den største som drar mest penger i klær, utstyr etc. Mens minsten selvfølgelig har barnehage. Hvor mye bruker dere på mat sånn ca.

Hm, høres ut som vi er litt i overkant av hva jeg trodde når jeg hører svarene her.

Vesla er 3 år.

Hva vi bruker på mat varierer ut fra hvor mye penger vi har, nå som vi har det vi har nå blir det 4000 kr mnd. Jeg sparer ikke på mat - elsker mat!

Men det beløpet kan godt sprette i været når vi har mer penger (når sambo har jobb).

Takk for svar alle sammen. Jeg bare forsøker å sette opp et realistisk budsjett, da vi skal refinanisere. Pga at vi har hatt trang økonomi er det en del ting vi har utsatt når det gjelder vedlikehold og annet utstyr man trenger, så pengene kommer nok til å komme til nytte uten å være direkte luksus hele tiden.

Ja, da sambo fikk seg jobb etter lengre tid uten fløy virkelig pengene. Byttet ut rimelig mye utslitt, klær f.eks .. mesteparten av det vi to hadde var utvasket og utslitt, ikke strikk og det som verre var.

Desverre varte det ikke så lenge, og selv ikke en hel gjeng advokater har klart å rette på det.

Men nå mistet jeg tråden her litt :-)

Gjest thetraveller

Jeg har igjen ca 4-5000 når de faste regningene er betalt. Barna spiser mer enn meg, og er enkle i kosten, så det holder. Noen ganger holder det bare såvidt, men så hender det jeg får jobbet såpass mye at jeg får spart opp litt ekstra også.

Kommer det store regninger, slik som årsavgifter, bil++, da sliter vi litt...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...